• Empresa
  • Aisee, la startup catalana que et protegeix d’al·lèrgies i intoleràncies amb només una escanejada

Aisee, la startup catalana que et protegeix d’al·lèrgies i intoleràncies amb només una escanejada

Aisee és una plataforma basada en intel·ligència artificial i traducció en temps real que t’ajuda a saber si el producte que tens al davant és apte per a tu o no

    La CEO d'Aisee, Diana Nabih | Cedida
    La CEO d'Aisee, Diana Nabih | Cedida
    19 de Juny de 2025
    Act. 19 de Juny de 2025

    Diana Nabih és mare d’una filla celíaca que, cada dia, s’enfronta al repte de saber què pot menjar amb seguretat. D’aquesta experiència personal neix Aisee, “una plataforma basada en intel·ligència artificial i traducció en temps real que t’ajuda a saber si el producte que tens al davant és apte per a tu o no”, explica Nabih, CEO i cofundadora d’Aisee, en una conversa amb VIA Empresa. L’aplicació llegeix automàticament les llistes d’ingredients i assenyala qualsevol element que no s’adapti a les teves necessitats alimentàries, tant si compres a prop de casa com si estàs descobrint nous productes a l’estranger.

     

    El projecte s’inspira en el concepte de food anxiety, és a dir, l’angoixa que moltes persones experimenten pel fet de no saber si un aliment és segur per a elles

    La startup Aisee és una plataforma B2C dissenyada específicament per a milions de persones que viuen amb al·lèrgies alimentàries, intoleràncies o segueixen dietes basades en la seva cultura i estil de vida, amb l’objectiu de comprendre que conté realment un producte, ja que segueix sent complicat pels ingredients ocults, etiquetes poc clares i barreres lingüístiques que dificulten encara més menjar fora o viatjar.

    L'empresa emergent vol eliminar el concepte de food anxiety

    El projecte s’inspira en el concepte de food anxiety, és a dir, l’angoixa que moltes persones experimenten pel fet de no saber si un aliment és segur per a elles. "Aisee elimina aquesta ansietat perquè, en qüestió de segons, et diu si un aliment és apte per a tu, en qualsevol idioma i des de qualsevol lloc del món. No escaneja el codi de barres, sinó directament la llista d’ingredients, i amb intel·ligència artificial interpreta en temps real si el producte s’adapta al perfil que t’has creat, siguis celíac, vegà, intolerant a la lactosa, etc.", afegeix l’emprenedora. Amb aquesta visió, Nabih va llançar Aisee a finals del 2024 juntament amb Bruno Peral (Co-founder i CPO), Pau Teruel (CTO) i Alex Andrushevich (Lead IA) i amb el suport de Barcelona Activa.

     

    Nabih: "Una de les coses que integrarem serà un mapa que tu puguis arribar a una ciutat i sàpigues quins hotels son gluten free, per exemple”

    En aquest punt, Nabih reconeix que el producte encara no ha sortit al mercat, ja que continua en fase de proves, tot i que l’objectiu és llançar-lo aquest estiu. “La nostra meta per al 2025 és portar l’aplicació al mercat”, apunta. Fins ara, l’empresa ha impulsat el projecte mitjançant autofinançament.

    A la Unió Europea, 4,5 milions de persones pateixen alguna al·lèrgia alimentària

    L'empresa emergent, que de moment ha preferit no revelar les seves xifres de facturació, té l’objectiu de fer de Barcelona un referent de seguretat alimentària, tot i que Nabih apunta que "és una eina que es pot utilitzar a qualsevol lloc del món i en qualsevol idioma. O sigui, al final, no hem de fer una estratègia per escalar i funcionar a Europa, a Llatina Amèrica, o als Estats Units, perquè ja es podrà utilitzar", argumenta la CEO, qui afegeix que, "de fet, una de les coses que integrarem serà un mapa que tu puguis arribar a una ciutat i sàpigues quins hotels son gluten free, per exemple”.

    Pel que fa als objectius de futur, el primer pas és posar l'aplicació a disposició del públic. A mitjà termini, "tenim previst desenvolupar un model B2B orientat a restaurants, hotels, supermercats, escoles i altres establiments, per integrar la seguretat alimentària en els seus serveis", explica en Nabih. I afegeix: "No volem que ningú se senti exclòs o insegur a l’hora de menjar. Per això volem transformar aquesta necessitat en una solució global. A la Unió Europea, 4,5 milions de persones pateixen alguna al·lèrgia alimentària; al món, en són 620 milions, i aquesta xifra no para de créixer. No estem parlant d’un nínxol, sinó d’una urgència. I això és el que volem resoldre".