• Empresa
  • L’app catalana que conversa amb tu per adaptar el cinema al teu estat d’ànim

L’app catalana que conversa amb tu per adaptar el cinema al teu estat d’ànim

Eulix és una aplicació mòbil amb un model d’intel·ligència artificial propi, pensada perquè l’usuari trobi el millor contingut sense frustrar-se buscant entre plataformes

    L'equip d’Eulix al 4YFN Barcelona 2025 | Cedida
    L'equip d’Eulix al 4YFN Barcelona 2025 | Cedida
    03 de Juliol de 2025

    "A mi m’agrada molt el cinema, i va haver-hi un moment en què tenia tres o quatre plataformes de streaming. Em resultava molt difícil i estressant triar una pel·lícula o sèrie. Sovint em costava trobar contingut realment pensat per a mi, i acabava consumint allò que en diem contingut de consum ràpid: el mires i l’oblides en dos minuts. No m’agradava gens la sensació de perdre l’accés al que sé que m’agrada i que em fa bé", explica Víctor Guijarro a VIA Empresa.

     

    En aquell moment, Guijarro, expert en intel·ligència artificial, va tenir clar que volia crear alguna cosa útil per a persones en situacions similars. D’aquesta experiència personal en va néixer Eulix, una aplicació mòbil amb un model d’intel·ligència artificial propi. Està pensada perquè l’usuari trobi el millor contingut sense frustrar-se buscant entre plataformes.

    Eulix, una aplicació mòbil amb un model d’intel·ligència artificial propi, pensada perquè l’usuari trobi el millor contingut sense frustrar-se buscant entre plataformes

    "Li pots dir a l’app si avui et sents feliç, trist, estressat o relaxat. Ho pots fer seleccionant una emoticona o parlant directament amb l’Euli, l’assistent virtual que recomana contingut segons l’estat d’ànim mitjançant una conversa. És el primer assistent emocional per a streaming que existeix al món", apunta el CEO i fundador d’Eulix.

     

    Una intel·ligència artificial pròpia, entrenada amb models psicològics

    Amb aquest propòsit, l’expert en intel·ligència artificial i emprenedor va fundar la startup a Barcelona el gener de 2025, amb el suport de Barcelona Activa. Guijarro explica que darrere d’aquesta experiència hi ha una intel·ligència artificial pròpia, entrenada amb models psicològics com l’eneagrama, i desenvolupada amb l’ajuda de professionals de la salut mental, perquè la personalitat de l’usuari sigui una peça clau en l’experiència. “Creuant la teva personalitat amb l’estat d’ànim i els teus gustos, que anem descobrint a partir de la interacció amb l’aplicació, et proposem contingut que s’adapta a cada moment teu”, afegeix.

    L’aplicació és gratuïta i actualment està disponible a Espanya, l’Índia, Mèxic, Colòmbia, l’Argentina, Xile i el Regne Unit

    Guijarro assenyala que l’aplicació és gratuïta i que actualment està disponible a Espanya, l’Índia, Mèxic, Colòmbia, l’Argentina, Xile i el Regne Unit. “És un model totalment B2C, business to consumer (d’empresa a consumidor) amb 600 usuaris, dels quals un 90% es troben a Espanya i un 10% a Llatinoamèrica”, destaca.

    L’empresa emergent, que de moment ha decidit no revelar les xifres de facturació, va aixecar una primera ronda de finançament de 20.000 euros per llançar el projecte al mercat. Ara, busca una nova ronda d’inversió de 350.000 euros per poder invertir en màrqueting i incorporar nou talent a l’equip, amb l’objectiu de començar a créixer de manera significativa.

    Objectiu 2027: assolir una facturació de 2 milions d’euros

    “A curt termini, l’objectiu principal és convertir-nos en el principal cercador i rastrejador de pel·lícules, perquè la gent pugui descobrir el contingut que realment s’adapta a ells”, apunta el fundador. A més, l’equip d’Eulix ja ha començat a explorar el model B2B, business to business (d'empresa a empresa) perquè empreses que disposen de plataformes com Movistar, amb catàlegs de pel·lícules, sèries, esports i més, puguin integrar la seva tecnologia. “El nostre enfocament emocional permet una hiperpersonalització de l’experiència”.

    De cara al 2027, l’empresa es marca com a objectiu assolir una facturació de dos milions d’euros. Pel que fa a l’equip, volen créixer incorporant un CMO (director de màrqueting) i nous desenvolupadors per continuar escalant el projecte.