Les xarxes socials van accelerar la caiguda del Silicon Valley Bank

Així ho recull un estudi internacional, on ha participat la Universitat Pompeu Fabra

Seu de Silicon Valley Bank | iStock Seu de Silicon Valley Bank | iStock

Les xarxes socials van contribuir, de forma decisiva, a la caiguda del Silicon Valley Bank. Aquesta és una de les principals conclusions d'un estudi internacional que ha comptat amb la participació d'investigadors dels Estats Units, França i l'Estat, entre els quals destaca Javier Gil-Bazo, professor del departament d'Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra.

L'anàlisi detalla com el risc per als bancs augmenta, notablement, quan les entitats són tendència a plataformes de les característiques de Twitter. El col·lectiu d'investigadors ha recollit un total de 5,4 milions de tuits, des de l'1 de gener del 2020 fins al 13 de març de l'any 2023. Les publicacions amb paraules negatives van provocar una caiguda immediata del preu de les accions.

En el cas concret del Silicon Valley Bank, l'estudi detecta una situació "d'estampida bancària" entre els dies 8 i 13 de març. La fallida de l'entitat va ser precedida d'un gran pic a Twitter, amb "una obertura i una rapidesa de transmissió d'una comunicació sense precedents", afirmen els autors. També cal tenir en compte, sota el criteri dels experts, que el SVB té una forta connexió amb startups, "un públic amb molt de moviment a les xarxes".

Més informació
La banca rep un càstig a borsa pel temor a Credit Suisse i Silicon Valley Bank
La crisi del Silicon Valley Bank provoca una caiguda d'un 3,5% de l'euríbor
El declivi de Silicon Valley (Bank)
Avui et destaquem
El més llegit