El Barça femení promociona Catalunya al mercat mexicà

Per primera vegada, la marca Catalunya acompanya les jugadores del primer equip femení del FC Barcelona en una gira de pretemporada

Les futbolistes del Barça femení Claudia Pina i Patri Guijarro | Cedida Les futbolistes del Barça femení Claudia Pina i Patri Guijarro | Cedida

L'Agència Catalana de Turisme (ACT) i el FC Barcelona estan aprofitant la gira de pretemporada que el primer equip femení del club està fent per Mèxic per promocionar Catalunya com a destí turístic. Segons ha explicat el Govern, és la primera vegada que l'agència participa en una gira d’estiu de les jugadores blaugranes. En aquesta ocasió, el conjunt barceloní té previstos dos partits, un contra el Club América Femenil i un altre contra el Club Tigres Femenil. Així, la marca "Catalunya" està present en algunes equipacions del club i als estadis de la gira, entre aquest l'Azteca de la Ciutat de Mèxic, amb una capacitat de més de 83.000 persones.

En el marc d'aquest tour de pretemporada, i com a part del pla estratègic de l'agència, també s'està duent a terme una acció de relacions públiques amb operadors turístics i agents de viatges locals per tal de reforçar el vincle de la destinació Catalunya amb professionals del turisme de Mèxic.

Més info: Per què el Barça femení és l'única secció rendible del club?

Segons ha detallat el Govern, aquesta acció de promoció turística es complementarà a l'octubre amb el BUY Catalunya Mèxic, un esdeveniment acollirà operadors i agents de viatges mexicans especialitzats en experiències singulars, turisme cultural i turisme enogastronòmic. L'objectiu és incentivar la contractació de l'oferta turística catalana en aquest mercat emissor de més de 120 milions d'habitants.

Una aliança en el temps

L’objectiu de la col·laboració entre l’ACT i el FC Barcelona és donar visibilitat a la marca turística Catalunya en mercats internacionals. L’aliança entre les dues entitats és vigent des de l’any 2012 i s’ha anat renovant periòdicament. El 2021 es va signar l'acord actual, vigent fins l’estiu de 2024, on s’introduïa l’equip femení de futbol com a ambaixadores de la destinació turística catalana en les diferents accions comercials i de comunicació, com la gira de pretemporada a Mèxic d’enguany.

Una acció vinculada a aquesta aliança és el llançament de la campanya “Feel the Colours”, que evoca el vincle emocional entre el club barceloní i Catalunya. Com a part d’aquesta campanya, llançada a principis d’aquest any, es va crear una peça audiovisual protagonitzada per la migcampista blaugrana Aitana Bonmatí, on explica en primera persona com és la seva Catalunya.

La marca "Catalunya" està present en algunes equipacions del club i als estadis de la gira, entre aquest l'Azteca de la Ciutat de Mèxic, amb una capacitat de més de 83.000 persones

Aquesta col·laboració ha permès que l’Agència Catalana de Turisme realitzés presentacions i altres accions promocionals a diverses ciutats d’arreu del món on el FC Barcelona ha disputat partits com ara Milà, Moscou, Manchester, Berlin, Munich, Los Angeles, San Francisco, Nova York, Washington, Miami, Bangkok, Kuala Lumpur, Tòquio, Shanghai, Ciutat de Mèxic i Monterrey, entre altres.

Més informació
L'èxit d'Aitana Bonmatí i l'agència catalana que hi ha darrere
Avui et destaquem
El més llegit