Bebe Distinto, benvinguts a la democratització del vi

Qui va dir que beure vi era quelcom avorrit i elitista?

L'equip de Bebe Distinto | Cedida L'equip de Bebe Distinto | Cedida

El món del vi sempre ha estat quelcom elitista. Sembla que anar a fer un tast de vins és una activitat que requereix coneixement i certa classe social. Tot i que amb els anys les bodegues han començat a adreçar-se a un públic més heterogeni, està clar que la percepció social encara és d'una activitat per a gent professional o de gaudi de persones amb experiència en l'àmbit del vi. Bebe Distinto és una empresa que amb la col·laboració de Barcelona Activa vol donar la volta a aquest pensament i acostar el vi a tothom: "La missió és apropar el vi a tots els públics, però sobretot als joves", explica Xavier Zapater, cofundador de l'empresa.

Aquesta companyia persegueix dues línies d'actuació. La primera és la necessitat de democratitzar l'experiència i la coneixença del vi. I la segona es basa en la necessitat de donar a conèixer bodegues: "Al final es tracta una mica de fer màrqueting de la nostra marca, però també de les bodegues que ens proporcionen els vins", recalca Zapater. Així doncs, Bebe Distinto es converteix en un espai on aprendre i divertir-se bevent vi i contribuint a la supervivència de bodegues de denominació d'origen catalana i espanyola.

Des de la seva obertura, la companyia ja treballa amb una vintena de bodegues a tot l'Estat espanyol. De fet, tal com descriu el mateix cofundador "també es converteixen en una eina de màrqueting per a les bodegues". Tot i això, des de Bebe Distinto tenen alguns requisits per a aquelles marques i bodegues que vulguin formar part del projecte: "Han de ser denominacions d'origen poc conegudes i tenim una filosofia de dissenys originals i amb personalitat", explica el cofundador.

Zapater: "Al final ens volem convertir en una solució per a les bodegues, creant un nou canal de venda i fidelitzant consumidors per a aquestes petites companyies"

La plataforma de Bebe Distinto combina la realitat amb el món digital i com a tal permet fer tasts de vins de manera presencial, però també en línia; una experiència que permet que el client pugui fer el seu propi tast sense moure's del sofà de casa. A més, l'empresa també posa el focus en l'ajuda a les bodegues i petits propietaris, empreses que no tenen els recursos per fer grans campanyes de màrqueting i per tant necessiten un impuls en els seus negocis: "Al final ens volem convertir en una solució per a les bodegues, creant un nou canal de venda i fidelitzant consumidors per a aquestes petites companyies", reflexiona Zapater.

El regal perfecte

Un dels models d'èxit de la plataforma de la companyia és el seu joc interactiu, una nova manera d'aprendre sobre vins, mentre els degustes i contestes preguntes sobre el seu origen: "Hem volgut crear un joc per a incentivar i aportar més a l'experiència de tastar un vi", recalca el cofundador de Bebe Distinto. Així doncs, el joc es pot fer des de qualsevol lloc i en qualsevol moment i esdevé un regal "original i divertit", tal com descriu el mateix cofundador.

Zapater: "Hem volgut crear un joc per a incentivar i aportar més a l'experiència de tastar un vi"

A més de treballar pel consumidor final, recentment l'empresa ha obert la seva línia de projectes i joc interactius per a empreses, canviant i modernitzant la tradició del lot de Nadal per una cosa molt més fresca i innovadora. De moment, aquesta nova línia ja té un miler d'empreses interessades que no només poden degustar el vi de manera diferent sinó que també poden personalitzar el joc.

La democratització del vi

Moltes vegades, els tasts de vins acostumen a tenir un aire de sofisticació, com si no estiguessin a l'abast de tothom. Bebe Distinto es marca l'objectiu de "democratitzar el vi" i demostrar que degustar un bon vi i gaudir d'ell no és cosa només d'elits: "Al final tenim el nostre consumidor més que segmentat i ens adonem que és una persona urbanita, però que se surt del motlle habitual i busca noves experiències", explica Zapater.

Bebe Distinto s'ha convertit en un regal modern i innovador que aconsegueix separar el fet de beure vi amb el pensament del fet que és quelcom avorrit. La recurrència ja s'ha fet camí a l'empresa i moltes persones que han rebut el regal ja han començat a regalar-lo, objectiu clau per a assolir notorietat. La mateixa filosofia d'empresa ja augura un producte diferent, amb bodegues poc conegudes i una manera d'entendre el vi totalment innovadora, perquè tal com recorda el seu cofundador: "No hi ha una manera correcta de beure vi, però si una divertida i diferent: Bebe Distinto".

Més informació
Somos, el nou tractament per a l'alopècia masculina
Estetical Success, la recepció externa dels centres estètics
Avui et destaquem
El més llegit