Bigo Live tria Barcelona per obrir mercat a Europa

Des de la capital catalana, la plataforma amb seu a Singapur gestionarà el negoci d'Espanya i Portugal

Els 'expats' han fet augmentar el preu del lloguer a Barcelona | iStock Els 'expats' han fet augmentar el preu del lloguer a Barcelona | iStock

Bigo Live, plataforma de transmissió en directe, ha triat Barcelona per ubicar la seva primera seu a Europa. Amb seu a Singapur, la firma forma part de la multinacional xinesa Joyy. L'objectiu, des de la capital catalana, és assumir la gestió del negoci a Espanya i Portugal, així com el desenvolupament d'iniciatives relacionades amb el màrqueting. L'aterratge s'ha dut a terme amb la col·laboració de Barcelona & Partners, l'agència de captació d'inversions de Barcelona Global.

A Barcelona, el grup asiàtic activarà un equip de vint persones que estarà liderat per Montse Puig. En paral·lel, Catalunya compta amb 153 empreses dedicades a l'univers de les tecnologies immersives. Segons un estudi elaborat per Acció, les empreses catalanes d'aquest sector facturen uns 136 milions d'euros i, a la vegada, generen una ocupació de 900 treballadors. El 58% de les companyies analitzades tenen menys de 10 anys i el 19% exporten la seva tecnologia.

Els principals àmbits d'actuació del món immersiu català són la realitat virtual, el metavers, l'entreteniment, el comerç, la indústria 4.0, la formació i la salut. Barcelona és la quarta ciutat de la Unió Europea en rondes tancades per startups i la setena amb més talent que treballa en tecnologies immersives, per davant d'Estocolm o Madrid. A més, 100 entitats catalanes han captat més de 55 milions d'euros en projectes europeus relacionats amb les tecnologies immersives.

Més informació
El Barça porta la seu de la filial de continguts als Països Baixos
Barcelona es consolida com la segona ciutat preferida per fundar startups a Europa
Barcelona estrena el centre d'eSports més gran del sud d'Europa
Avui et destaquem
El més llegit