• Empresa
  • Blinkset, la startup catalana que converteix qualsevol ullera en una aliada contra el sol i el vent
Secció patrocinada per:
AJBCN - BCN activa

Blinkset, la startup catalana que converteix qualsevol ullera en una aliada contra el sol i el vent

L'empresa emergent aprofita pells sobrants d’altres processos de producció i treballa amb materials reciclats

José María De Albert, CEO de Blinkset | Cedida
José María De Albert, CEO de Blinkset | Cedida
Ana M. Gonzalez, periodista de VIA Empresa
Periodista
18 de Desembre de 2025 - 04:55

"Pujant al Puigmal, una ràfega de vent va aixecar sorra i em van entrar als ulls fragments de roca", recorda el financer i emprenedor José María De Albert. Aquell incident el va portar a buscar ulleres amb protecció lateral adequades per als esports que practica a la natura. En aquest procés va descobrir les ulleres d’esquí Vuarnet, populars als anys vuitanta. Tot i això, De Albert va considerar que seria interessant poder afegir aquest tipus de protecció a qualsevol mena d’ulleres i adaptar-la també a l’ús quotidià. Així va néixer Blinkset: una empresa emergent que produeix protectors laterals universals per muntar a les teves ulleres de sol i afegir protecció contra el sol i el vent.

 

De Albert: "Els protectors es poden combinar amb el teu 'look', són fàcils d’intercanviar i protegeixen"

De Albert va fundar la startup a Barcelona l’any 2018, amb el suport de Barcelona Activa. L’objectiu era permetre personalitzar qualsevol ullera, sense haver-ne de comprar-ne unes de noves, i adaptar-les a diferents estils i situacions. "Els protectors es poden combinar amb el teu look, són fàcils d’intercanviar i protegeixen", explica De Albert, CEO de Blinkset, que compara el producte amb les fundes de mòbil.

L’empresa emergent ha patentat un sistema d’ancoratge que permet col·locar còmodament els protectors Blinkset a les ulleres i millorar la protecció contra el sol i el vent. Segons explica el seu CEO, el projecte també aposta per la sostenibilitat: aprofiten pells sobrants d’altres processos de producció i treballen amb materials reciclats.

 

De Catalunya al món

"El primer producte va sortir a la venda el 2020 amb una estratègia molt enfocada al món del retail, però només tres setmanes després va arribar la covid-19”, apunta l'emprenedor. Davant l’impacte de la pandèmia en el comerç físic, l’empresa va fer un gir de 180 graus i va reorientar el negoci cap al canal en línia, de forma que va adaptar-se a la nova realitat del mercat.

Actualment, Blinkset distribueix els seus productes arreu del món, principalment als Estats Units, tot i que aquesta activitat s’ha vist afectada pels aranzels. Segons explica De Albert, el fet de treballar amb un producte de baix cost feia viable l’enviament mitjançant correu certificat. "Amb els aranzels, aquest tipus d’enviaments als Estats Units s’ha cancel·lat", assenyala. Davant d’aquesta situació, el CEO de Blinkset estudia obrir un magatzem al país nord-americà.

Blinkset distribueix els seus productes arreu del món, principalment als Estats Units, tot i que aquesta activitat s’ha vist afectada pels aranzels

L’empresa emergent catalana va assolir una facturació de 100.000 euros el 2024 i preveu doblar aquesta xifra l’any 2026, amb un preu de venda del producte de setze euros. Fins ara, el projecte ha crescut gràcies a l’autofinançament. De cara al futur, Blinkset vol recuperar presència al comerç físic i diversificar el seu model de negoci. "Vull complementar el model de vendes amb el B2B (d'empresa a empresa)", conclou el CEO de l’empresa.

El contingut de la secció Una idea, una empresa està elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona