Brànding d'alt nivell: el futur de les marques

El brànding que ve és decisiu per a les empreses i també per als professionals, sobretot amb la irrupció de les eines d'intel·ligència artificial

El brànding és l'ànima de les marques | iStock El brànding és l'ànima de les marques | iStock

El món del brànding sempre està en constant evolució i canvi. Les marques s'enfronten a nous desafiaments i en moltes ocasions relacionats amb la seva reputació, gestió i posicionament. Això afecta tota mena de marques, indistintament de la dimensió o l'equip. Les empreses que fa anys que treballen activament i invertint en el seu brànding, són marques resilients, que abracen el canvi i que són optimistes. Saben que és un enorme actiu intangible, així com un motor de creixement, genera valor 24/7. 

El brànding és l'ànima de les marques. Cal saber dissenyar-ho, comunicar-ho i posicionar-lo. Les millors marques són les que recordem fàcilment, les tenim presents. Hi ha molts casos d'empreses que compten amb productes i serveis d'excel·lent qualitat, però els consumidors no aconsegueixen identificar-los fàcilment i passen desapercebuts, per no tenir un bon brànding. Cras error i oportunitat perduda per a les marques.

El brànding és l'ànima de les marques

El brànding és l'actiu que tenen, i tindran les marques per ser identificades, percebudes, protegides i valorades vs. la competència, en un món cada vegada més col·lapsat per les fake news, així com informacions empresarials orquestrades per la competència. Fer un bon brànding és igual a fer créixer les marques.

Els hacks imprescindibles 

  • Potent identitat de marca/Brand Assets: naming de la marca, logotip, tipografia, gamma cromàtica. Amb l'ajuda de les eines d'IA, com a potent aliada. Anem cap a dissenys cada vegada més minimalistes i emocionals. La clau de l'èxit: que la marca tingui la seva essència pròpia, única, per ser diferenciada d'altres marques. Per exemple, oferir un embalatge sostenible únic.
     
  • Proposta de valor: és el diamant més preuat. El pilar més important que fa úniques a les marques, els beneficis que ens diferencien de tots els altres players. És el factor diferencial determinant perquè els clients ens triïn. Tenir un bon storytelling i ser estrategs de la persuasió.
     
  • Personalitat de marca: el tipus de to, l'estil de comunicació amb codis que han evolucionat, estan a un altre nivell, els valors que la marca transmet. És la base per connectar emocionalment amb els nostres clients, amb els futurs que vindran i construir relacions sòlides. Les marques les construeixen les persones. A base de naturalitat, emoció i empatia. Els clients volen marques accessibles, reals i lleials. Marques que eleven als seus clients, que els fan somiar, vibrar, marques amb propòsit. Marques que són capaces de connectar amb tots, sense excepció.
     
  • Posicionament: com volem ser percebuts pels nostres clients. Crear una bona amplificació de marca. Quins atributs vam potenciar i quins seran clau. Arribar a la ment dels consumidors i que pensin en la nostra marca. Crear dia a dia una bona reputació. Captar els early adopters, captar les noves generacions i generar-los hook
     
  • Experiència: durant tot el customer journey, l'experiència que s'ofereix, pre i post compra o servei, genera fidelització, compromís i recomanacions. 
     
  • Tenir coherència i una sòlida identitat digital: com la marca es mostra en xarxes socials, en comerç electrònic, web, app i com es publicita. 

Brand Equity, o el valor de la marca

El valor de la marca percebuda pels clients és realment el capital de marca. És poderosíssim el valor afegit percebut. El brand equity el componen: el coneixement de marca, la qualitat percebuda, els beneficis percebuts i la lleialtat, principalment. El valor de marca sempre ens ajuda a donar suport a les vendes, la solvència i rendibilitat de l'empresa. 

Més info: Podria el “retrostyling” conformar-se com possible estratègia de redisseny de marca?

2024: construint marques d'èxit

Always Rethink, Revise & Rebrand. Ens veiem igual que fa un any? Això seria un mal senyal d'avanç. Les marques igual. I les marques que lideren, que saben connectar amb la gent, que fan un màrqueting estratosfèric, que capten els clients de forma prodigiosa, són les que estan contínuament implementant idees, revisant, modificant brànding. Ho saben, s'hi juguen tot.

M'encanta compartir a les aules sempre casos d'èxit de marques que l'estan petant i que sorprenen: al meu top 5, hi ha aquestes empreses com a líders, entre moltes coses, en brànding i excel·lent gestió de marca: Vicky Foods, PdPaola, Enrique Tomas, Hoff i Alsa. Marques icòniques, d'altres són marques més emergents, que ens regalen cada dia el seu llegat i ens fan felices. Els seus brand values són irremeiables.

La clau està en la recerca incessant de l'efecte wow i construir marques úniques, essencials

Són marques top, inconformistes, segures de si mateixes, que gaudeixen de bona salut, que generen canvis i que conquereixen. A més, emeten valors positius que impacten i generen millors resultats econòmics, potenciant i elevant el negoci. I, per descomptat, no és fútil, totes aquestes marques estan liderades per CEO i equips que ja en si són enormes marques digitals. Per tant, generen credibilitat i confiança per als clients.

Els CEO líders, saben que les seves marques personals són eines per projectar els seus negocis i conquerir més audiència. Tots som marques. La clau està en la recerca incessant de l'efecte wow i construir marques úniques, essencials. Usant tres paraules clau: Rethink, Revise i Rebrand.

Més informació
Tot alhora i a tot arreu?
Intel·ligència artificial: equilibrant la innovació amb consideracions ètiques
Futur digital: els reptes de la transformació per als professionals
Després del tsunami
Avui et destaquem
El més llegit