• Empresa
  • El B-Travel prepara les maletes d'un turisme de qualitat, sostenible i digital

El B-Travel prepara les maletes d'un turisme de qualitat, sostenible i digital

Tret de sortida del saló del turisme, "una cita obligada per a tothom que vulgui iniciar el seu viatge", que enguany comptarà amb 129 expositors i més de 650 marques

El B-Travel comptarà amb 129 expositors i més de 650 marques | Cedida
El B-Travel comptarà amb 129 expositors i més de 650 marques | Cedida
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
15 de Març de 2024

Amb la fi de l’hivern, l’inici de la primavera i a la vora de la Setmana Santa, els amants del turisme comencen a planificar amb antelació els viatges d’enguany que, segons l’informe elaborat per SiteMinder, Changing Traveller Report, seran més que l’any passat: el 53% dels espanyols tenen intenció de viatjar més aquest 2024, i hi ha gairebé tres vegades més de probabilitats que ho facin a l'estranger. Així, tot apunta que els viatges realitzats pels residents a l’Estat durant l’any passat, que es van concentrar entre el segon i el tercer trimestre amb un total de 109 milions, s’incrementaran aquest any. En aquest context, el saló del turisme de Fira de Barcelona, B-Travel, obre les portes en el millor moment de l’any per atraure tota mena de turistes amb els 129 expositors i les més de 650 marques amb què comptarà, en una clara aposta pel turisme de qualitat i sostenible.  

 

El 53% dels espanyols tenen intenció de viatjar més aquest 2024

"B-Travel és una cita obligada per a tothom que vulgui iniciar el seu viatge, ja sigui amb una escapada, de cara a les vacances de Setmana Santa o per planificar l’estiu", apunta la directora del saló, MartaSerra, fent referència al lema de l’edició de la fira, On comença el teu viatge. I és que la fira serà el punt de partida de moltes de les aventures que tindran lloc enguany, amb un perfil de viatger cada vegada millor dibuixat. 

Perfils digitals que viatgen en parella

Reprenent l’informe de SiteMinder, es preveu que el 48% dels viatgers ho facin en parella i un 26% en família. Entre les raons que més es valoren es troben la relació qualitat-preu (37%), el personal i l’atenció al client (17%), i la ubicació (17%), uns paràmetres que guanyen importància tenint en compte que entre les reserves més freqüents destaquen les habitacions als ressorts amb esmorzar inclòs. Com no podia ser d’altra manera, el perfil del viatger és cada vegada més tecnològic: la influència de les xarxes socials a l'hora de decidir un viatge ja s'acosta al 60%, motiu pel qual un gran percentatge de viatges i experiències ja es dissenyen des d’una pantalla, per sobre de les recomanacions de familiars, amics o altres viatgers. 

 

“Per quin motiu acudiria a una agència de viatges, si des del sofà de casa puc trobar els millors preus a Internet?”, es podria preguntar algú, reflectint la irrupció de les noves tecnologies al sector turístic. Cada vegada, més portals web fan servir els darrers avenços en algorismes avançats, big data i intel·ligència artificial per personalitzar l’oferta turística dels viatgers segons els seus interessos i preferències i, en aquesta línia, el saló del turisme posarà durant aquest cap de setmana un especial èmfasi: “En l’edició d’enguany es comprovarà especialment la transformació del sector cap a la digitalització”, apunta el president del saló, MartíSarrate.

La fi de les agències?

D’aquesta manera, les noves eines que el sector turístic pretén aprofitar es plantegen com la ruta a seguir davant un horitzó que vaticina un gran descens quant al nombre d’agències de viatges. Així ho anticipa la consultora Braintrust, que preveu que, de cara al 2030, tancaran prop de 3.500 agències, reduint-ne la xifra estatal de 9.500 a 6.000. Per tant, malgrat la gran amenaça que va suposar la covid-19 per al sector, que va portar la UNAV a preveure el 2020 que dos de cada tres agències desapareixerien si no s'ampliava la possibilitat d'aplicar ERTO fins a l'any següent, sembla que la fi de les restriccions no ha estat suficient per projectar un panorama optimista en aquest tipus de negocis.

De cara al 2030, tancaran prop de 3.500 agències

El B-Travel i l'aposta pels professionals del turisme

Tanmateix, la fira B-Travel aposta per un programa per a professionals, que s’estén a totes les àrees del turisme. Aquest inclou l’ACAVe Travel Market, que acollirà un espai de debat on també es compartiran novetats, tendències i oportunitats sectorials, el B-Industrial, un aparador de l'oferta de turisme industrial i un punt de trobada per als professionals i aficionats del turisme, i el Job Market Place, que connectarà empreses del sector amb el talent que cerquen.

El Job Market Place de Barcelona Activa pondrá en contacto a 107 candidaturas con ocho empresas | Cedida
La fira B-Travel aposta per un programa per a professionals | Cedida

Aquesta darrera es tracta d’una iniciativa de BarcelonaActiva, que torna a ser present al saló del turisme, i ho farà creant sinergies i posant en contacte 107 candidatures amb vuit empreses: DerbyHotels, El Nacional Barcelona, HotelesCatalonia, Hotel Hilton Diagonal Mar, Meliá Hotels, NH Hoteles, SB Hotels i Smart Rooms Company. Aquestes necessiten cobrir un total de 53 vacants en oficis com a cuiner, cambrer, recepcionista, tècnic i oficial de manteniment, o mosso d’equipatges, entre d’altres. 

Aquesta fórmula de posar en contacte empreses amb perfils específics segons cada oferta és una estratègia de l’agència municipal que l’any passat va aconseguir que fins a 693 persones trobessin feina. En total, i a través de les diferents ofertes gestionades per Barcelona Activa, es van assolir 1.045 contractes durant el 2023, i es preveu que fins a finals d’abril es duguin a terme 10 Job Market Places amb empreses de diferents sectors, com ara el sociosanitari, medi ambient o la construcció, i amb els quals es preveu cobrir uns 145 llocs de feina.