La startup catalana Brutalia ha engegat un projecte d'expansió a l'estat espanyol. La companyia de lliurament a domicili de pasta italiana gurmet ha obert el seu primer local a Madrid, situat al barri de Prosperitat. La inauguració d'aquest nou establiment enceta una nova estratègia de la firma, que va néixer el passat 2023 a Barcelona i ja disposa de tres espais.
En només dos anys, Brutalia s'ha col·locat entre els negocis més sol·licitats a Glovo a Barcelona. En concret, avui se situen ja al top 20 de la popular aplicació de menjar a domicili, gràcies a les prop de 1.500 comandes que reben cada setmana.
El local de Madrid, amb el format dark kitchen, disposarà d'una cuina de 30 m² i està dissenyat per gestionar més de 400 comandes al dia. A diferència dels establiments anteriors, el nou espai neix amb un sistema operatiu propi, digitalitzat, estandarditzat i mesurat al mil·límetre, on els ASOPs treballen en xarxa i amb els processos interconnectats.
A més, amb l'aposta per la dark kitchen, Brutalia espera reduir costos estructurals alhora que multiplica la capacitat de producció de l'establiment. En aquest sentit, la plantilla del nou espai s'ha format a la Brutalia University, el programa intern de capacitació de la marca.