• Empresa
  • CatalogPlayer, la startup catalana que millora les vendes amb catàlegs digitals i interactius

CatalogPlayer, la startup catalana que millora les vendes amb catàlegs digitals i interactius

L'empresa emergent té l’objectiu de convertir-se en la millor plataforma de 'Sales Enablement' per a equips de vendes B2B

L'equip de Catalogplayer | Cedida
L'equip de Catalogplayer | Cedida
Ana M. Gonzalez, periodista de VIA Empresa
Periodista
25 de Setembre de 2025 - 05:30

Arian Ribell compta amb més de 15 anys d’experiència en connector i integracions, i desenvolupament web i mòbil SaaS. Aviat va detectar la necessitat d’una eina que optimitzés les vendes i ajudés els comercials a millorar l’eficiència, digitalitzant els serveis per als clients. Així va néixer CatalogPlayer, una startup amb l’objectiu de convertir-se en la millor plataforma de Sales Enablement per a equips de vendes B2B.

 

“La nostra missió és ajudar tots els venedors a superar les expectatives dels compradors, oferint-los una eina d’habilitació de vendes intuïtiva, ràpida i divertida, que mantingui les vendes en moviment”, explica Eudald Fumàs, CFO i COO de CatalogPlayer, en una conversa amb VIA Empresa.

CatalogPlayer, una startup amb l’objectiu de convertir-se en la millor plataforma de Sales Enablement per a equips de vendes B2B

Per aconseguir-ho, els emprenedors Xavier Solà i Arian Ribell van llançar CatalogPlayer el 2017 a Granollers, amb el suport de Barcelona Activa. La startup transforma els catàlegs de vendes impresos en eines digitals i interactives que permeten mostrar la informació comercial actualitzada i realitzar vendes de manera àgil i segura, amb la vocació d’oferir la millor plataforma integral de vendes B2B al núvol.

 

De Granollers al núvol

“El primer producte va sortir el 2019, quan vam aconseguir els primers clients recurrents, que ens van permetre validar la proposta i demostrar que el problema era molt més evident del que semblava. A partir d’aquí, vam evolucionar la plataforma i incorporar integracions per adaptar-nos al mercat. El producte actual és molt més avançat i refinat que la primera versió de 2019”, confessa Fumàs. Actualment, han incorporat intel·ligència artificial per treure el màxim valor de totes les dades del servei, que té un cost mitjà anual de 7.500 euros.

Per fer-ho possible, l’empresa va necessitar un finançament públic de 600.000 euros i compta amb un equip de 25 desenvolupadors interns que donen servei a una base activa de prop de 150 clients i més de 3.000 usuaris/venedors actius. Tot això els permet mantenir un creixement anual superior al 20%.

Fumàs (Catalogplayer): “El 2024 vam assolir una facturació molt propera al milió d’euros i un ebitda de 475.000 euros"

“El 2024 vam assolir una facturació molt propera al milió d’euros i un ebitda de 475.000 euros. Actualment treballem amb un centre de clients molt divers, presents a tota Espanya. Són principalment empreses de distribució o fabricants amb forces de venda pròpies, i podem donar servei a tota mena de sectors, incloent-hi grans marques de consum, farmacèutiques, etc.”, detalla Fumàs.

Objectiu 2026: Expansió internacional

A curt termini, CatalogPlayer vol continuar creixent i innovant, amb l’aspiració de consolidar-se com a referent de la millor plataforma de Sales Enablement per a equips de vendes B2B a escala nacional, col·laborant amb empreses d’arreu d’Espanya.

A mitjà termini, l’objectiu és l’expansió internacional: “Tenim un model altament escalable i creiem que és una gran oportunitat". La seva aspiració és doblar el nivell de facturació recurrent en dos anys i, sobretot, convertir-se en "un model de referència per a qualsevol empresari que vulgui digitalitzar la seva força comercial”, conclou Eudald Fumàs, CFO i COO de CatalogPlayer.


El contingut de la secció Una idea, una empresa està elaborat amb la col·laboracció de l'Ajuntament de Barcelona