• Empresa
  • Catalunya obre camí en tecnologia legal amb la irrupció de Lawwwing
Secció patrocinada per:
AJBCN - BCN activa

Catalunya obre camí en tecnologia legal amb la irrupció de Lawwwing

L’empresa emergent adapta de manera automatitzada, personalitzada i instantània qualsevol web o botiga en línia a la normativa vigent

Georgina Viaplana, Núria Moreno i Pasqual Guerrero, equip cofundador de Lawwwing | Cedida
Georgina Viaplana, Núria Moreno i Pasqual Guerrero, equip cofundador de Lawwwing | Cedida
Ana M. Gonzalez, periodista de VIA Empresa
Periodista
30 d'Octubre de 2025 - 05:30

"Quan va esclatar la pandèmia el 2020, em vaig adonar que molts amics amb petits negocis necessitaven crear una web per poder passar-se en línia, ja que la presencialitat havia desaparegut. Però es trobaven amb un problema: no sabien com fer-ho per complir amb tota la normativa", explica l’advocada Georgina Viaplana a VIA Empresa. Aquella experiència li va fer tenir clar que volia crear una solució útil per a persones en situacions similars. Així va néixer Lawwwing: un programari de compliment normatiu per a pàgines web. És a dir, una plataforma que adapta de manera automatitzada, personalitzada i instantània qualsevol web o botiga en línia a la normativa vigent i la manté sempre actualitzada.

 

Amb aquest propòsit, Viaplana va fundar la startup a Barcelona el 2022, juntament amb Núria Moreno (CCO i cofundadora) i Pasqual Guerrero (CTO i cofundador), i amb el suport de Barcelona Activa. Segons Moreno, CEO i cofundadora de Lawwwing, l’objectiu és “optimitzar aquests procediments perquè una empresa molt petita o acabada de crear -o fins i tot una empresa mitjana que no disposa de departament legal, tècnic o de màrqueting- pugui complir sempre amb la llei i fer-ho bé”.

La primera empresa certificada com a Consent Management Platform per Google 

“Gràcies al fet que som la primera empresa certificada per Google a Espanya com a Consent Management Platform (Plataforma de Gestió del Consentiment), podem oferir un servei amb més garanties i una major capacitat per millorar i optimitzar les mètriques dels nostres clients. En definitiva, garantim el compliment legal mentre impulsem el rendiment dels e-commerce (comerç electrònic)”, afegeix la CEO.

 

Actualment, l’equip format per onze persones dona servei a 1.600 clients a Europa i Llatinoamèrica, amb subscripcions que oscil·len entre els 100 i els 300 euros anuals. "Hem definit els preus amb la voluntat que ningú es quedi fora d’un compliment normatiu amb garanties i, alhora, amb una bona integració amb Google", assenyala Viaplana.

L’equip format per onze persones dona servei a 1.600 clients a Europa i Llatinoamèrica, amb subscripcions que oscil·len entre els 100 i els 300 euros anuals

L’empresa emergent catalana va assolir una facturació de 215.000 euros el 2024 i preveu arribar als 300.000 euros el 2025. Fins ara, el projecte ha tirat endavant gràcies a dues rondes d’inversió: una primera de 90.000 euros i una segona de 360.000 euros.

Segons Viaplana, l’empresa està actualment centrada en el desenvolupament d’un producte "molt innovador" arran de l’aprovació del nou Reglament d’intel·ligència artificial. Explica que, des d’aquell moment, "ens vam posar a treballar en una solució per als nostres clients". Una de les parts clau de la normativa és l'obligació d’identificar el contingut generat per IA, sigui imatge o vídeo. "Si utilitzes una imatge generada per intel·ligència artificial, l’has d’identificar com a tal", subratlla la cofundadora. És per això que han llançat "la primera eina espanyola de detecció de contingut creat per IA, tant en imatge com en vídeo".

A curt termini, Lawwwing vol consolidar-se com la primera eina de referència a escala europea per resoldre un repte compartit per tots els negocis digitals: el compliment normatiu del comerç electrònic. L’objectiu és continuar desenvolupant solucions innovadores que facilitin i agilitin aquests processos per a les petites i mitjanes empreses que comercialitzen a través de canals digitals.

Lawwwing vol consolidar-se com la primera eina de referència a escala europea per resoldre un repte compartit per tots els negocis digitals: el compliment normatiu del comerç electrònic

A llarg termini, la startup catalana aspira a expandir-se a més països de Llatinoamèrica -ja opera a Mèxic- i convertir-se en un referent global del sector. La seva missió és demostrar que la tecnologia pot simplificar, automatitzar i millorar el compliment legal en l’entorn digital.

El contingut de la secció Una idea, una empresa està elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona