Catalunya promourà el seu model turístic aquest 2023 en 40 fires internacionals

L’Agència Catalana de Turisme estarà en la WTM, de Londres, i la ITB, de Berlín, però també a la madrilenya Fitur i a la barcelonina B-Travel

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer | Europa Press El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer | Europa Press

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat, participarà el 2023 en 40 fires internacionals. Entre aquestes, destaquen la WTM, de Londres, i la ITB, de Berlín. A més, també serà present als dos grans certàmens que es fan a Espanya i Catalunya: Fitur, a Madrid, i la B-Travel, a Barcelona.

El director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, recorda que aquesta participació en fires i esdeveniments de turisme “és una bona oportunitat per projectar que el model turístic català s’està transformant i que hi ha una clara aposta per fomentar un turisme més ètic, innovador i responsable”.

Ferrer anima a “aprofitar” totes les ocasions per transmetre que “Catalunya ha fet una aposta decidida per un turisme regeneratiu” i que l’oferta s’està enfocant en aquesta direcció. Recorda que, recentment, s’ha presentat la campanya de promoció de Catalunya per als anys 2023-2024, una campanya que pretén “atraure i seduir els visitants de manera innovadora, autèntica i experiencial per tal de posicionar-nos com una destinació que té en compte la sostenibilitat i el respecte envers el territori i els seus habitants”.

L’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses i entitats catalanes del sector la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior

A través de la presència en fires especialitzades i genèriques, l’Agència Catalana de Turisme ofereix a les empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior per tal de fomentar el posicionament internacional de Catalunya com a destinació.

Els salons internacionals són un aparador per a l’establiment de contactes, el coneixement de l’oferta sectorial, el llançament de projectes o la difusió d’informació, fet que genera oportunitats de negoci. A través de la presència en fires especialitzades i genèriques l’ACT ofereix a les empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior. L’assistència en salons especialitzats en productes (turisme actiu, golf, natura, gastronomia, negocis,...) permet donar a conèixer la diversitat de l’oferta catalana de manera segmentada.

El calendari firal per al proper any 2023 inclou l’assistència a les fires de negocis més importants, com ara l’IMEX, de Frankfurt, o l’IBTM, de Barcelona. Des de fa uns anys, la Direcció General de Turisme de la Generalitat prioritza aquells salons que puguin consolidar mercats i segments estratègics, així com potenciar la presència en potencials nous emissors.

Més informació
Turisme de Barcelona aprova un pressupost de 44,35 MEUR
El turisme de creuers genera un impacte de 5 MEUR a Tarragona
El turisme a Catalunya dóna feina a un 7,8% més de persones que l'any 2021
Avui et destaquem
El més llegit