El futur centre logístic de Freshly Cosmetics a Gandesa donarà feina a 150 persones

En sis anys, la companyia ha passat de facturar 300.000 euros a 45 milions d’euros i exportar a 36 països

Miquel Antolín I Mireia Trepat, cofundadors de Freshly Cosmetics, a la inauguració de la seva botiga a Reus | ACN Miquel Antolín I Mireia Trepat, cofundadors de Freshly Cosmetics, a la inauguració de la seva botiga a Reus | ACN

L’empresa catalana de cosmètica natural Freshly Cosmetics ha inaugurat la seva segona botiga a Catalunya, la primera a la demarcació de Tarragona. Els cofundadors de la companyia, originaris d’aquesta comarca, han escollit el municipi de Reus per ubicar el seu local, en el qual ha invertit 150.000 euros. A la inauguració de la botiga, Miquel AntolínMireia Trepat han anunciat que el futur centre logístic que l'empresa inaugurarà a Gandesa (Terra Alta) aquest octubre comportarà una inversió de cinc milions d'euros. A més, han anunciat que tenen previst donar feina a unes 150 persones en els pròxims tres anys.

En sis anys, la companyia ha passat de facturar 300.000 euros a 45 milions d’euros i exportar a 36 països, amb el repte d’obrir-se a nous mercats. La facturació a l'estranger ha crescut fins al 30% en l'últim any. Fa sis anys que Freshly Cosmetics va començar a treballar des d’una petita oficina a la capital del Baix Camp i ha anat creixent fins a assolir els 1,2 milions de clients arreu del món. 

La previsió és que al setembre s’inauguri la tercera botiga a Catalunya, a les Glòries de Barcelona. “És un somni complert, poder tornar a casa i obrir una botiga és increïble”, ha afirmat Miquel Antolín, un dels cofundadors de l’empresa.

Combinació del comerç en línia i les botigues físiques

Tot i que en un inici, el negoci es va centrar en el comerç en línia, des del 2019 ha fet una aposta important per les botigues físiques. La de Reus servirà per valorar quina resposta té el públic envers la marca i els cofundadors no descarten obrir nous establiments en altres localitats del Camp de Tarragona pròximament. Segons Antolín, les botigues i la venda en línia són dues estratègies complementàries.

L’aposta actual de l’empresa catalana és créixer internacionalment a través de les vendes en línia, que ja se situen en un 30% de la facturació total, i per establir-se en punts físics en un futur. La primera experiència d’aquestes característiques la van viure a Londres, on van obrir botiga el novembre passat. Les dificultats derivades del Brexit, a banda d’altres circumstàncies econòmiques, van provocar-ne el tancament aquest juliol. “Forma part del camí, la prova i error. Va ser una oportunitat que no podíem deixar escapar, un testatge. Ens ha servit per veure que volem apostar en l’obertura de botigues a escala nacional”, ha destacat Trepat. Actualment, els països internacionals que representen un mercat més potent per aquesta empresa són Portugal, Itàlia i França.

Més informació
Barcelona impulsa l'atracció de capitals per esdevenir un "hub d'emprenedoria"
La multinacional logística que va transportar totes les vacunes Pfizer aposta per Catalunya
L'aposta logística de Lidl: compra una parcel·la de 185.000 metres quadrats a Constantí (Tarragona)
Abacus ven la seva central logística a Pictet, una multinacional suïssa
Avui et destaquem
El més llegit