• Empresa
  • Què comparteixen les 10 startups barcelonines que millor funcionen a LinkedIn?

Què comparteixen les 10 startups barcelonines que millor funcionen a LinkedIn?

La salut i la tecnologia destaquen com a elements comuns de les empreses que més interès atrauen en publicacions i ofertes de feina

Els creadors de Nude Project, Álex Benlloch i Bruno Casanovas, a les oficines de la marca a Barcelona | Maria Asmarat (ACN)
Els creadors de Nude Project, Álex Benlloch i Bruno Casanovas, a les oficines de la marca a Barcelona | Maria Asmarat (ACN)
Marc Vilajosana, periodista de VIA Empresa | Mireia Comas
Periodista
Barcelona
10 de Novembre de 2025 - 05:30

Tenir una idea trencadora, un model de negoci ben treballat i disposar d’un talent amb l’experiència i el coneixement per fer-los reeixir són alguns dels elements clau per determinar l’èxit o el fracàs de les companyies emergents. I és que la competència és ferotge, també a escala local: el 2024 ja operaven 2.285 startups a Catalunya segons xifres d’Acció (un 9% més que l’any anterior), i Barcelona és considerat el cinquè millor hub de la UE per a aquesta classe d’empreses, segons el Startup Ecosystem Report 2025 de StartupBlink.

 

Amb tot, malgrat la importància nuclear d’aquests aspectes, existeixen molts altres àmbits que poden ajudar a determinar l’èxit o el fracàs d’una startup. Pot ser-ho la seva capacitat d’innovació, els esforços per promoure un bon ambient i felicitat laboral o la voluntat de la companyia per cridar l’atenció en el món digital. I dins de l’ecosistema de xarxes socials, no n’hi ha cap amb el posicionament de LinkedIn pel que respecta al món empresarial.

La que pot ser considerada com a plaça pública digital d’emprenedors i directius és plenament conscient de la seva condició, i ja fa anys que publica en els diversos països on té una presència més assentada una sèrie de rànquings sobre les companyies locals més dinàmiques a la plataforma. “Volem recollir l’activitat i l’efervescència de l’ecosistema emprenedor de cada país”, explica a VIA Empresa la responsable de l’equip editorial de LinkedIn a Espanya i Amèrica Llatina, Virginia Collera. En el cas de l’estat espanyol, aquesta activitat es fa des del 2020 amb dues seleccions: una de startups (considerades com a tals si tenen menys de set anys d’antiguitat) i una d’empreses consolidades; i des de l’any passat, a banda del rànquing general, també se’n fa un per a cadascun dels dos principals ecosistemes emprenedors de l’Estat: Madrid i Barcelona.

 

Cal mencionar que aquesta selecció no és una tria editorial, sinó que es basa en dades objectives recollides i analitzades pels equips de ciència de dades de LinkedIn a Nova York. “Nosaltres, a escala local, contrastem la informació, parlem amb les empreses i comprovem que les dades són fidedignes”, confirma Collera. Fonamentalment, són quatre els factors que s’avaluen: el creixement de l’ocupació de les empreses durant el darrer any (de l’1 de juliol al 30 de juny, amb el requisit mínim d’assolir el 10%); les visualitzacions i el compromís tant de la pàgina de l’empresa com dels seus treballadors; l’interès que susciten els anuncis de feina, i la capacitat de captar professionals de grans empreses.

De la moda urbana al cafè sostenible

Sota aquests criteris, l’empresa que aconsegueix posicionar-se en primera posició del rànquing barceloní és Nude Project, la firma de roba urbana que Álex Benlloch i Bruno Casanovas van cofundar el 2019. Des de la seva seu al Poblenou, aquesta companyia emergent va facturar 26 milions d’euros el 2023, té deu botigues físiques repartides majoritàriament per la península Ibèrica (però també a Amsterdam o Milà) i s’acosta als 150 treballadors. 

Collera: “Els usuaris de LinkedIn volen escoltar de primera mà les decisions de les empreses i els fundadors”

“És una empresa que té molta presència a la plataforma, els fundadors són molt seguits”, analitza Collera, qui destaca que enguany tant el rànquing barceloní com el madrileny són encapçalats per empreses de moda (Cold Culture a la capital espanyola). “Els usuaris volen escoltar de primera mà les decisions de les empreses i els fundadors”, considera Collera, una tasca que Nude Project potencia intensament a través dels seus vídeos a la plataforma, on superen els 168.000 seguidors.

I si Nude Project personalitza la capacitat d’explicar les decisions de negoci al públic, la segona classificada és un exemple d’una de les tendències que, d’acord amb Collera, més interessen als usuaris de LinkedIn: la sostenibilitat. Es tracta d’Incapto, companyia fundada el 2020 per Francesc Font, Bea Mesas i Joaquim Mach amb una missió: “Acabar amb les càpsules i el cafè torrefacte”. 

La seva aposta implica reivindicar el cafè en gra com una alternativa de cafè de qualitat, sostenible i més just amb les persones que el cultiven. “Som com Nespresso, però en gra. Venem màquines i cafè en gra i som una alternativa real a les càpsules”, emfatitzava Font en un reportatge de VIA Empresa. “Incapto és un signe dels temps, que està aprofitant aquesta major conscienciació i ho està fent molt bé”, opina per la seva banda Collera. De fet, La companyia és una de les tres que aconsegueix repetir en el rànquing respecte a l’edició de l’any passat, on va posicionar-se en quarta posició.

La digitalització i la salut com a marca Barcelona

Fotografia d'equip de Genesy | Cedida
Fotografia d'equip de Genesy | Cedida

És a partir del bronze d’aquesta classificació que les startups seleccionades comencen a denotar les que són dues de les principals especialitzacions de la capital catalana com a pol d’empreses emergents: la tecnologia i la salut. Dins del primer àmbit s’emmarca Genesy, la companyia cofundada per Kai Brandt i Jaume P. que s’ha posicionat com una de les empreses especialitzades en intel·ligència artificial més prometedores de l’Estat. “Ajudem a empreses de tecnologia i serveis B2B a trobar les millors audiències, aquells contactes que estiguin més preparats per comprar els seus serveis”, explicava fa uns mesos Brandt en un article de VIA Empresa.

La solució de la companyia ha demostrat el seu atractiu amb el finançament que ha aconseguit captar durant el darrer any, coronat per una ronda de capital de llavor de principis de gener de més de cinc milions d’euros. Però més enllà de la gestió operativa i financera, Genesy també s’ha posicionat com una companyia d’interès per als usuaris de LinkedIn. De la mateixa manera que els cofundadors de Nude Project, Brandt és especialment actiu des del seu perfil personal, un “factor de posicionament important de les startups”, segons Collera, a vegades fins i tot més que la mateixa pàgina de l’empresa.

Genesy, Amenitiz, Ukio o Openchip demostren la puixança de les startups tecnològiques a Barcelona

I si Genesy és un exemple clar d’empresa basada en tecnologies profundes -a Catalunya ja en són 374, un 10% més que el 2024-, les dues següents companyies són la prova que la innovació també pot triomfar quan s’aplica a sectors molt més tradicionals, com el de l’habitatge i els allotjaments hotelers. Parlem d’Amenitiz, una plataforma de programari com a servei (SaaS) que digitalitza la gestió d’hotels i allotjaments, i d’Ukio, una proptech especialitzada en els lloguers de mitjana estança de pisos moblats.

La primera d’elles, fundada el 2018 per Alexandre Guinefolleau, Emmanuelle Guinefolleau i Frédéric Cadet, és una solució que busca concentrar totes les eines digitals de gestió hotelera en una única plataforma, la qual ja fan servir més de 15.000 establiments arreu del món. Les eines disponibles abracen des de la gestió de reserves, registres, serveis de neteja i facturació fins a l'automatització de pagaments i dipòsits, llançament de pàgines web professionals assessors de preus.

Per la seva banda, Ukio neix el 2020 de la mà de Jeremy i Stanley Fourteau i és el segon any que apareix en aquesta classificació (l’any passat van ser segons). El seu negoci s’enfoca al mig camí entre el lloguer vacacional de curta durada i el de llarg termini: ells ofereixen lloguers de durada mitjana, al voltant d’un mes, i més concretament, en ubicacions “prèmium” al cor de ciutats com Barcelona, Berlín, Lisboa, París o Madrid. “Hi ha molt expatriat i molt interès internacional per estar a la ciutat, i Ukio ha entès molt bé el signe dels temps”, apunta Collera.

Collera: “Hi ha molt expatriat i molt interès internacional per estar a la ciutat, i Ukio ha entès molt bé el signe dels temps”

És en la sisena posició on comencem a observar empreses especialitzades en el gran sector català, la salut -de les 374 startups deep tech abans mencionades, el 45% es dediquen a aquest àmbit-. Aquí trobem Olistic, que si bé s’emmarca més dins de l’àmbit del benestar, ho fa amb una base científica clara. Aquesta companyia, fundada a principis de 2021 per Pablo Nueno i Pedro Luis González, comercialitza un nutracèutic (un aliment amb propietats medicinals) per millorar la salut dels cabells i prevenir-ne la caiguda que ja han fet servir més de 500.000 dones.

A partir d’aquest punt, la tecnologia i la salut s’entrellacen constantment: la setena plaça l’ocupa Openchip, una de les poques empreses catalanes (i europees) dedicades al disseny de microxips, un dels camps clau per a la sobirania tecnològica que tant anhela Europa. En vuitena posició, Impress es posiciona com una de les companyies més innovadores del sector de la cura bucal amb l’aposta per una “ortodòncia invisible” impulsada per tecnologies digitals.

En l’àmbit audiovisual, i en novena posició al rànquing de LinkedIn, trobem Titan OS, l’aposta del fundador de Wuaki.TV i exCEO de Rakuten TV, Jacinto Roca, que sota el lema “Re-thinking TV” (“repensant la televisió”), ha desenvolupat un sistema operatiu per a teles intel·ligents que ja fan servir marques com Philips. Finalment, qui tanca el rànquing encarna perfectament el binomi barceloní de salut i tecnologia: es tracta d’Inbrain Neuroelectronics, una empresa neurotecnològica que ha desenvolupat una interfície cervell-ordinador per tractar malalties neurològiques com el Parkinson o l'epilèpsia.