Consum i Pimecomerç creen un protocol per ajudar en la resolució de conflictes empresarials

El protocol també té l'objectiu de millorar la qualitat de l’atenció a les persones consumidores i garantir l’exercici efectiu dels seus drets

El director de l'Agència Catalana del Consum i el president de PimeComerç, en l'acte de signatura de l'acord | Cedida El director de l'Agència Catalana del Consum i el president de PimeComerç, en l'acte de signatura de l'acord | Cedida

L'Agència Catalana del ConsumPimecomerç potenciaran els mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes entre les empreses associades. Ho faran mitjançant un protocol que han signat el director de l’Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias, i el president de la sectorial de comerç de l’organització empresarial Pimecomerç, Àlex Goñi. El protocol estableix línies de col·laboració i cooperació amb l’objectiu de potenciar els mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes entre les empreses associades als gremis i associacions adherits a Pimec, millorar la qualitat de l’atenció a les persones consumidores i garantir l’exercici efectiu dels seus drets, així com afavorir la transparència en el mercat.

Amb aquest acord, ambdós organismes es comprometen a desenvolupar actuacions de forma coordinada, per tal que el sector del comerç de proximitat català conegui les eines que permeten millorar la seva formació en matèria de consum, així com també optimitzar la informació i l’atenció que ofereixen al client o el seu compromís social pel que fa al foment d’un consum segur, responsable i sostenible. L’acord de col·laboració estableix la necessitat de definir i desenvolupar activitats de foment del consum responsable i sostenible, especialment en matèries sensibles com ara la prevenció del malbaratament alimentari o l’impacte ambiental d’una gestió incorrecta dels residus, a més de consolidar la confiança de la ciutadania en el comerç de proximitat sobre la base de la professionalitat, el tracte personalitzat, el compromís de qualitat i la capacitat d’adaptació a les seves demandes com a persones consumidores. L'acord també posa l'accent en la formació i promoció sobre els drets lingüístics de les persones consumidores i en l’elaboració de codis de bones pràctiques sectorials com a distintiu de valor afegit, així com accions posteriors per promoure l’adhesió de les empreses i els comerços associats a Pimec.

Sutrias ha definit el sistema plantejat en el protocol com un "mitjà idoni per a la resolució dels litigis en matèria de consum, ja que es tracta d’un mecanisme gratuït, senzill i alternatiu a la via judicial que, a més a més, és una marca de qualitat i de compromís de les empreses envers les persones  consumidores”. Goñi ha assenyalat que estan "molt satisfets de renovar aquest protocol de col·laboració, que ha de servir per garantir els drets de les persones consumidores”, i ha afegit que “com sempre, col·laborem amb l’Administració en tot allò que suposi una millora pel conjunt de la nostra societat."

Més informació
La Fundació Pimec i l'Imim impulsen la salut mental a les pimes
L'any a l'avantguarda de Pimec
El gran consum en temps d’incertesa
Avui et destaquem
El més llegit