Deale, el Tinder per a les pimes

La startup proporciona una plataforma per a la creació de sinergies entre inversors, assessors i empreses

L'equip de Deale | Cedida L'equip de Deale | Cedida

La transformació del teixit empresarial és imminent. Les empreses han canviat les seves prioritats després de la pandèmia i la digitalització s’ha convertit en un aspecte clau per a la supervivència de les companyies. A més, per a totes aquelles empreses que vulguin començar de zero, el món digital suposa una gran eina per aconseguir finançament i inversions externes; al cap i a la fi, obre un nou món de possibilitats per a les pimes. Dins d’aquest context de canvi neix Deale, una empresa que vol facilitar la compravenda de pimes, donar-los el seu espai en el mercat i fer-les visibles, perquè tal com recorda Gerard Garcia, el CEO i fundador de la companyia: “El sector del finançament és la peça angular de tots els sectors”.

Un dels principals problemes de les pimes són les oportunitats de creixement i inversió. En aquest aspecte, la petita i mitjana empresa té més dificultats en obtenir inversions o inclòs en visibilitzar la seva necessitat de vendre accions. D’altra banda, pels inversors també suposa un problema trobar aquestes empreses a causa que els fons d’inversió no les tenen com a clients habituals: “Les empreses més petites no es poden permetre pagar alguns honoraris i els bancs d’inversió no estan adaptats -de manera general- a elles”, explica Garcia. Deale aconsegueix crear un espai on pimes i inversors es poden trobar, conversar i crear sinergies amb l’objectiu de millorar el creixement d’aquestes empreses petites.

Aquesta companyia, que es va llançar al mercat aquest any, compte amb cinc treballadors i més de dos centenars d’empreses disposades a participar en la seva plataforma. A més, el seu model de negoci dona prioritat a aquestes pimes i els permet un creixement de manera gratuïta, és a dir, són els inversors qui paguen per entrar en el marketplace. “Els inversors paguen una quota de subscripció mensual i una comissió d’èxit del 0,5% del valor de la seva transacció en cas que aquesta aporti creixement a la companyia”, recorda el CEO de Deale.

Garcia: "Deale és una plataforma per ajudar a pimes d’entre 3 i 40 milions de facturació a entendre que és una estratègia de processos de fusió i adquisició"

Així doncs, trobem una plataforma que busca millorar l’experiència de les pimes en el món de les inversions, ja que moltes d’elles no tenen les eines per entrar-hi perquè “són un mercat molt analògic”, afirma Garcia. D’aquesta manera, el fundador recorda que va veure un forat en el mercat quan va descobrir que amb la tecnologia adequada es podien automatitzar tots aquests processos de recerca que podien arribar a ser tan costosos per les empreses: “Deale és una plataforma per ajudar a pimes d’entre 3 i 40 milions de facturació a entendre que és una estratègia de processos de fusió i adquisició, com els pot ajudar al creixement, a monetitzar l’esforç i a connectar amb inversors”, descriu el fundador.

Una plataforma a tres bandes

Si entrem directament al funcionament de Deale, ens trobem amb una plataforma que es podria similar a d’altres de compravenda o inclòs a aplicacions de cites. Una empresa es fa un perfil dins de la companyia i automàticament surt a un mercat on inversors poden demostrar el seu interès, és a dir, empreses i inversors poden fer un match i d’aquí començar les negociacions: “Quan els inversors troben l’empresa que els agrada poden comentar i quedar per aprofundir en la relació”, explica Garcia.

Una altra de les aportacions que fa la companyia per ajudar a les petites i mitjanes empreses és la preparació pels inversors, ja que tal com descriu el CEO de Deale “les empreses moltes vegades no tenen clar que és el que necessita l’inversor per invertir”. D’aquesta manera, la companyia desenvolupa un document amb tota la informació necessària perquè les pimes puguin aconseguir treure el màxim rendiment dels acords i finalment es converteixin en un èxit empresarial.

Garcia: “Les pimes conformen el 95% del teixit empresarial"

La plataforma va destinada a aquests dos sectors, però encara té una tercera pota: els assessors. Aquest últim sector encara no està desenvolupat del tot i tots els avenços per a introduir-lo al marketplace “han estat de manera off line”, diu Garcia. Així i tot, els assessors també jugaran una part molt important en aquesta partida, ja que la seva funció suposarà una major visibilització de les pimes: “Els assessors tenen una participació semblant a la dels inversors, paguen una subscripció mensual, però se’ls reté un 15% d’allò que generin”, diu el CEO de l’empresa.

“Les pimes conformen el 95% del teixit empresarial. S’han de preservar, cuidar i visibilitzar”, sentencia Garcia. I és que la seva plataforma busca ajudar a aquestes empreses no només a vendre les seves accions sinó a conformar una xarxa de creixement i supervivència molt més definida. L’univers de la petita i la mitjana empresa és immens, hi ha gairebé 26 milions de pimes a Europa i això pot suposar un gran èxit en les inversions. Per això el fundador i CEO de Deale, Gerard Garcia conclou amb contundència que “les pimes són la gran oportunitat”.

Més informació
Amazon vs pimes, pimes vs Amazon
La transformació de la pime a la indústria 4.0
Avui et destaquem
El més llegit