Dogi es reestructura per estalviar 4,4 milions d'euros

La tèxtil integra les empreses adquirides darrerament, fa fora 60 treballadors i centralitza les oficines a Argentona

Dues treballadores de Dogi al magatzem de l'empresa tèxtil Dues treballadores de Dogi al magatzem de l'empresa tèxtil

Grup Dogi ha engegat un pla de reestructuració que suposarà uns estalvis anuals de 4,4 milions d'euros i que s'enfoca al creixement corporatiu després de la integració de les empreses adquirides en els últims mesos (Treiss, QTT, Busmartex i Ritex).

Segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), encara que aquestes mesures tindran un impacte negatiu en els resultats dels primers mesos d'aquest any, es preveu una millora "important" dels resultats esdevenidors. El grup tèxtil ha redefinit la seva estructura organitzativa, articulant l'organització en dues grans unitats de negoci: peça i teixit, i ha canviat el nom comercial de les empreses.

La marca Treiss va dirigida als clients de fast fashion de peça confeccionada; Dogi i Efa (aquesta per a la filial d'Estats Units) per al mercat de la llenceria i el teixit tècnic; QTT per a empreses de confecció del sector fast fashion moda, i Ritex dirigit al segmendo de bany i esport.

Part de la reestructuració ha consistit en la reducció de costos indirectes amb la sortida d'uns 60 treballadors, aflorant uns estalvis anualizados de més de 600.000 euros a Espanya i de gairebé 1,7 milions a Estats Units. Així mateix, s'han traslladat i unificat totes les funcions transversals del grup en unes noves oficines centrals situades a Argentona, aflorant un estalvi anual de 850.000 euros afegits. Finalment, també s'ha unificat el departament de creació i el tècnic, la qual cosa permetrà una reducció de costos d'uns 1,3 milions d'euros a l'any.

La companyia ha indicat que aquesta transformació millorarà la penetració comercial de la signatura, els temps de servei i resposta als clients, els costos operatius i la fiabilitat del grup, que ha recordat que té una clara vocació de creixement tant orgànica com a inorgànica.

El conseller delegat de Dogi, Alfredo Bru, ha destacat que s'ha adequat l'estratègia "dirigint-la a la creació d'un grup empresarial verticalizado, que ofereix als seus clients els millors temps de servei amb els preus més competitius".

Més informació
Businessgate dona crèdit doble a Dogi
Dogi evita la dissolució amb un crèdit de 6,5 milions d'euros
Dogi torna als nombres vermells
Avui et destaquem
El més llegit