Ebantic, la consultora nascuda a Barcelona per digitalitzar el sector audiovisual

El projecte, impulsat el 2014, disposa de clients com ara Betevé, Mediapro, FC Barcelona o el Teatre Nacional de Catalunya

Carles Rams i Jordi Cantó, cofundadors d'Ebantic | Cedida Carles Rams i Jordi Cantó, cofundadors d'Ebantic | Cedida

El sector audiovisual a Catalunya, cada vegada més digital i més carregat de contingut, dona lloc a una indústria composta per 3.700 empreses que ocupen a unes 32.500 persones, segons l’estudi L’audiovisual a Catalunya d’ACCIÓ. Així, el territori es converteix en la cinquena regió de la Unió Europea en nombre de projectes d’indústries creatives, fet que ha obligat el panorama català a impulsar iniciatives per avançar cap a un sector més digital, més tecnològic i, per descomptat, més innovador.

Davant aquest panorama sorgeix Ebantic, una empresa incubada a Barcelona Activa que es dedica a desenvolupar programari “d’una forma una mica especial”: “El nostre fort és la consultoria, desenvolupem software per cobrir les necessitats dels nostres clients, que acostumen a ser complexes”, apunta a VIA Empresa el CEO i cofundador d’Ebantic, Carles Rams

Al sector audiovisual català treballen 3.700 empreses que ocupen a unes 32.500 persones

Així, la iniciativa disposa de dues línies de treball, d’una banda, la de les solucions a mida del client i, de l’altra, una línia de productes més general destinada a la gestió de continguts multimèdia, on es troben el DAM4cloud, pensat per gestionar i monetitzar els continguts de forma unificada al núvol, i el BPM4cloud, que s’encarrega de centralitzar tota la informació en una única interfície. 

Des del FC Barcelona fins al Teatre Nacional de Catalunya

Betevé, Mediapro, FC Barcelona o el Teatre Nacional de Catalunya, entre d’altres, són alguns dels clients que aposten per la iniciativa impulsada per Rams i Jordi Cantó. Tots dos cofundadors, cap al 2014, després de coincidir en una empresa de desenvolupament de programari i de disposar de 30 anys d’experiència en el sector, van decidir crear una organització “diferent”: “Volíem fer les coses d’una manera diferent, pel que fa a la nostra relació amb els clients, proveïdors i treballadors, i vam decidir llançar-nos a aquesta piscina, sense saber si hi havia molta aigua”. I vaja si n’hi havia.

Betevé, Mediapro, FC Barcelona o el Teatre Nacional de Catalunya, entre d’altres, són alguns dels clients que aposten per Ebantic

Un dels primers clients que va apostar pels serveis d’Ebantic va ser Fox, la cadena estatunidenca -i posteriorment adquirida per Disney- a qui la firma liderada per Rams i Cantó va desenvolupar una plataforma de distribució de continguts per a tots els centres de continuïtat que tenien a Europa. “Va ser un projecte molt gran que ens va permetre començar amb una bona arrencada”, comenta Rams.

"No es poden fer coses complexes sense un equip excel·lent”

Des dels seus orígens, la firma, a més de treballat en el seu servei, ha posat èmfasi en construir un bon equip: “És la base d’Ebantic, no es poden fer coses complexes sense un equip excel·lent”, afirma el cofundador, qui afegeix que “l’eix on gira tot Ebantic és la gent”. A més dels dos cofundadors, al darrere del projecte es troba un equip de desenvolupadors que “compleixen un perfil una mica especial, els agrada estar a l’última, aprendre constantment, trobar projectes que suposin reptes professionals i, sobretot, passar-ho bé treballant”.

Diversificació i internacionalització

A més dels clients mencionats anteriorment, Rams en destaca d’altres com ara l’Agència Catalana de Notícies o la Xarxa de Televisions Locals, i apunta que el projecte s’està diversificant cap a la indústria. Així, Ebantic ha assolit moure un volum de negoci anual que se situa entorn del milió d’euros i promet continuar creixent. “El nostre futur, a més de la diversificació, passa també per la internacionalització”, explica l’empresari, qui detalla que es tracta d’un repte relativament fàcil d’assolir: “Algunes de les solucions que tenim són un servei, aleshores es troben al núvol i això fa que sigui molt més senzill d’internacionalitzar”.

En referència a la diversificació de l’empresa, Rams afegeix que, com a experts en un contingut “cada vegada més present en tots els sectors com ho és el multimèdia”, amb el qual “la majoria dels departaments de màrqueting de qualsevol empresa treballen”, l’aposta d’Ebantic és esdevenir “més transversal” i apostar per l’àmbit corporatiu, a més dels mitjans de comunicació, el seu mercat “tradicional”.

Més info: La tecnologia catalana posa els fonaments del Mobile

A punt de complir una dècada dirigint Ebantic, Rams destaca que una de les claus de l’èxit consisteix a “posar en el centre a les persones i al client”. Així, el cofundador reconeix dos grans aprenentatges obtinguts al llarg d’aquest camí: “D’una banda, la gestió de les persones per a nosaltres és clau, ja que com sempre hem treballat per a altres, tenim molt clar com no volem tractar a les persones que treballen amb nosaltres. De l’altra, no perdre el focus en el client, sempre hem d’intentar superar les seves expectatives per tal d’aconseguir un client fidel”.

Més informació
Additive Spaces, l'as a la màniga de la construcció que desenvoluparà els edificis del futur
Identify, l'aposta 'traveltech' que promet digitalitzar el turisme arreu del món
Ramé Artesana, quan moda i sostenibilitat s'uneixen per a totes les butxaques
Avui et destaquem
El més llegit