Alcaraz: "Les botigues que havien de desaparèixer ho han fet i les que no han innovat"

L'Expohogar estrena una nova edició i espera prop de 200 expositors dels sectors dels objectes de regal, decoració de la llar, bijuteria, complements de moda i articles de joieria i rellotgeria

Josep Alcaraz és el director de l'Expohogar Josep Alcaraz és el director de l'Expohogar

Josep Alcaraz és el director de l'Expohogar BCNJoya, organitzat per Fira de Barcelona. Aquesta és la 62a edició de la fira, que se celebra dos cops l'anys, un saló que ve carregat de les últimes novetats en regals, interiorisme i decoració, bijuteria i complements de moda o cura personal, entre moltes altres. Però les novetats no només es veuran exposades, sinó que, per exemple, Expohogar canvia els seus dies de celebració i passa de fer-ho de dissabte a dimarts per fer-ho de divendres 27 a dilluns 30 i aprofitar més el cap de setmana. Amb 200 expositors, el saló presenta les novetats tardor-hivern d'aquest 2019 i proposa noves tendències basades en objectes i complements de decoració elaborats amb material reciclat. A més, també ofereix la possibilitat d'assistir a xerrades i tallers perquè els assistents puguin aplicar en el seu negoci les tendències més top del mercat.

Més info: Expohogar BCNJoya estrena la seva edició més sostenible

Quines són les novetats d’aquesta edició? Què es trobarà de nou el visitant?

El visitant es trobarà una oferta molt completa: més de 200 expositors de regals, decoració, bisuteria, joieria... També hi haurà fabricants majoristes de noves col·leccions per a la temporada de Nadal, botiguers, detallistes, interioristes i hotels, entre d'altres.

Quin és el seu públic objectiu?

Els nostres visitants compren novetats que en un parell de setmanes estaran a les botigues de Catalunya, València, Aragó, Balears, Andorra i sud de França, que és la nostra zona d'influència, i venen aquí a comprar per la temporada de Nadal.

"Les vendes online són un tema important, però el nostre tipus de vendes van més enfocades al comerç tradicional"

Abans de Nadal, arriba el Black Friday. 

Les vendes de la temporada de Nadal són les més importants de l'any. El Black Friday és un moment més de venda que ajuda a potenciar l'activitat, però Nadal representa el 60% de les vendes de tot l'any. Les vendes online són un tema important, sens dubte, perquè són un canal més de comerç i internet cada vegada és més important, però el nostre tipus de vendes van més enfocades al comerç tradicional: a tocar el producte, sentir-lo, veure com et queda... I per la campanya de Nadal la gent té més ganes de comprar obsequis.

Una dona es prova una de les pulseres de BCNJoya | Cedida

Un visitant amb una de les polseres de BCNJoya | Cedida

Hi ha algun canvi en aquesta edició?

El  canvi més important és que és de divendres a dilluns i abans era de dissabte a dimarts. Així ho van decidir els nostres expositors perquè aprofiten millor el cap de setmana.

Quines xifres de visitants esperen rebre?

Molt semblants a les de l'anterior edició, uns 11.000 professionals.

"A banda dels anys 2007 i 2008, la crisi ha estat un tema psicològic"

S'ha superat la crisi en el sector?

A banda dels anys 2007 i 2008, la crisi ha estat un tema psicològic perquè les botigues que havien de desaparèixer ho han fet i les que no han innovat perquè la gent vegi coses noves i diferents.

Entre les últimes tendències en decoració, destacarà l'Eco-friendly basada en el reciclatge de materials.

La sostenibilitat és tendència i els productes també han de fer un món més sostenible.

Quin tipus de visitant acudeix a la fira?

L'expositor és el fabricant majorista i el visitant són cadenes de botigues, interioristes, dissenyadors...

"La sostenibilitat és tendència i els productes també han de fer un món més sostenible"

Com valora les novetats introduïdes al llarg de les edicions com els cursos i tallers? 

Complementen la part comercial. Són molt importants per als visitants que moltes vegades no tenen temps ni recursos. Així es poden reciclar amb xerrades, ponències, presentacions i mitjans per poder vendre més i augmentar les seves vendes en comerç online.

Un dels aparadors d'Expohogar BCNJoyas | Cedida

Un dels aparadors d'Expohogar BCNJoyas | Cedida

Quins troba que desperten més interès entre els professionals?

Interiorisme, decoració, aparador i interior de la botiga, empaquetatge... La botiga tradicional o s'obre mercat o s'estanca i cal canviar l'aparador de tant en tant i anar fent canvis.

Expohogar és una fira de proximitat i, com diu, els visitants venen de territoris propers a Catalunya. Pensen en la internacionalització?

Internacionalitzar-se no és el nostre objectiu. En períodes molt semblants hi ha fires així a París, Alemanya, Portugal... Som una fira local amb una influència molt important a nivell de volum de compra. El que volem és que tot el nostre públic vingui a la fira i pugui comprar per un àmbit més local.

Més informació
La consultoria és fa un lloc a Expohogar
Expohogar tanca amb 10.000 visitants professionals
Avui et destaquem
El més llegit