"Fes-ho bé, fes-ho millor" d'Esade a Barcelona i Madrid

L'escola preveu invertir 42 milions d'euros en els pròxims quatre anys

Koldo Echebarria és el director general d'Esade. | ACN Koldo Echebarria és el director general d'Esade. | ACN

Do Good. Do Better. Aquest és el nou eslogan d'Esade que renova la seva imatge corporativa després d'haver complert 60 anys i amb la presentació d'un nou pla estratègic 2019-2023. El director general d'Esade, Koldo Echebarria, ha explicat en un dinar que les seves prioritats són invertir en talent i coneixement digital, potenciar l'impacte social i intensificar la internacionalització així com els recursos econòmics en innovació. 

La nova marca vol "tornar als origens fundacionals", però adaptada als nous temps de disrupció digital, democratització de l'accés al coneixement i evolució del mercat laboral. Echebarria ha fet referència a "la justícia social, la llibertat, la integritat o la diversitat" com a valors Esade. I hi ha afegit un toc socioemocional de la mà del "pensament crític, l'empatia, la resiliència o la voluntat". 

Més info: Els 'business angels' d'Esade inverteixen més que mai

Els alumnes ja no busquen el mateix que abans... O això diuen. L'experiència educativa d'Esade apunta cap a la mobilitat internacional amb més de 100 nacionalitats diferents i més de 185 aliances arreu del món, la innovació educativa, els formats digitals o les noves competències tecnològiques i multidisciplinars, entre d'altres.

Esade ha passat d'un benefici de 8 milions d'euros durant el 2016 als 700.000 euros de 2018, passant pels 2 milions d'euros de l'any anterior. El motiu? "Neteja del balanç i les inversions". Echebarria que fa poc més d'un any que dirigeix Esade ha anunciat que s'invertiran 42 milions d'euros en infraestructures però sobretot en tecnologia al llarg dels pròxims quatre anys.

Esade ha passat d'un benefici de 8 milions d'euros durant el 2016 als 700.000 euros de 2018. El motiu? "Neteja del balanç i inversions" 

Més concretament, la històrica seu d'Esade a Pedralbes es reformarà per 14 milions d'euros o s'invertiran 8 milions d'euros en els màsters híbrids que combinen assignatures i serveis en format online (60%) i presencial (40%). Es preveu tancar l'any amb un Ebitda de 6 milions d'euros i arribar fins als 18 milions d'euros al final del pla estratègic. 

Alhora, l'escola també té previst tancar la seva seu actual a Madrid per obrir-ne una de nova i duplicar així la seva presència a la capital espanyola. "El 50% del mercat corporatiu a Espanya es troba a Madrid", ha apuntat Mario Lara que és el nou director d'Esade a Madrid. La pregunta no s'ha fet esperar: S'ha notat l'efecte del canvi de seus socials en la formació de directius? 

Echebarria: "Barcelona ja era molt gran en formació directiva i el seu atractiu ha crescut. Ara, hem decidir fer un esforç més gran a Madrid"

Echebarria assegura "no haver-ho notat" i argumenta "no tenir dades per fer afirmacions més empíriques". "Barcelona ja era molt gran en formació directiva i el seu atractiu ha crescut dins el sector i ara, hem decidit fer un esforç més gran a Madrid", ha insistit. 

"El nostre propòsit per al 2029 és estar a l'avantguarda de la transformació educativa i ser una institució reconeguda internacionalment per la nostra excel·lència acadèmica, metodologia innovadora i impacte a la societat", ha conclòs Echebarria. 

Més informació
Koldo Echebarría, nou director d’Esade
Esade estrena la Rambla de la Innovació, un espai pioner per aprendre i emprendre
Avui et destaquem
El més llegit