L'empresa es pren seriosament la ciberseguretat

Un estudi elaborat per ESIC situa l'atenció al client i la ciberseguretat com les dues millors competències digitals de les empreses espanyoles

Sala de control de l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya | A. Recolons (ACN)
Sala de control de l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya | A. Recolons (ACN)

La demanda d'una atenció al client més personalitzada, immediata i integrada a través dels diferents canals de contacte, i els atacs cibernètics soferts en 2017 semblen ser factors determinants per a les empreses. És el que se'n deriva del tercer Estudi sobre les competències digitals de l'empresa espanyola desenvolupat per ICEMD, l'Institut de l'Economia Digital d'ESIC Business & Marketing School.

Més info: Els 10 errors de ciberseguretat típics de les pimes

Segons les seues conclusions, les empreses, sense importar el sector o l'envergadura, estan prenent mesures per adaptar-se a aquests nous desafiaments. Respecte a la inversió, atenció al client, ciberseguretat, ecommerce, big bata i innovació són les disciplines on més s'està invertint actualment. També disciplines com la Publicitat Programàtica o Digital Project Management estan cobrant més importància enfront d'altres disciplines més assentades.

Directius sense formació

Amb tot, les empreses estan treballant la digitalització sense personal preparat. Segons l'estudi, entre en un 40% i un 60% de les empreses espanyoles no hi ha un responsable amb formació específica en aquestes disciplines clau per a la transformació digital. I més d'un 70% dels directius consideren que no reben la formació necessària per a competir amb garanties d'èxit en un entorn creixentment digital i global.

Un altre element integrat en l'estudi l'Índex de Competència Digital (ICD), indicador que determina el nivell de les competències digitals en l'empresa espanyola. Segons aquest, solament un 20% de les companyies estan fent la transformació amb garanties. Per contra, un 50% de les empreses encara estan molt lluny de competir amb garanties la transformació digital de la seua companyia.

L'estudi reflecteix que l'ICD puja al 24,11 si ho comparem amb l'any anterior en el qual va ser de 13,70, el que indica que les empreses es van ajustant als nous models i entorns.

Més Informació
Telefónica escull València pel seu centre de ciberseguretat
La ciberseguretat s'investiga a Catalunya
Com aconseguir més ciberseguretat en 10 passos
Avui et destaquem
Comentaris