eTrivium, la startup que evita la fuga de coneixement

Com assegurem que el coneixement dels treballadors es quedi a l'organització on treballen?

Les cofundadores Anna Domínguez i María de la Penya Sola | Cedida Les cofundadores Anna Domínguez i María de la Penya Sola | Cedida

Anna Domínguez és una "friqui de l'aprenentatge" que en els darrers 20 anys ha treballat en multinacionals i pimes i, ara, en una startup, per la qual cosa ha tingut l'oportunitat de viure les tres realitats: disposar de l'experiència d'una gran empresa, aprofitar tots els recursos d'una petita i, ara, emprendre. Domínguez ha descobert que la tecnologia pot evitar la fuga de coneixement a les empreses, aquella fuga que succeix quan les persones marxen d'una empresa. I, per aquest motiu, ha desenvolupat eTrivium, la startup que evita aquesta pèrdua de coneixement. "És una solució tecnològica que agilita la productivitat de les empreses en transformar tot el seu coneixement intern en xarxes de comunicació i formació, permetent que el coneixement sempre estigui a l'organització, de tal manera que la plantilla estigui sempre formada gràcies a una tecnologia que integra la intel·ligència artificial (IA) i el machine learning", explica Domínguez, la CEO i cofundadora d'eTrivium.

I és que Espanya travessa una fita significativa: la generació més nombrosa del país, els Baby Boomers, que constitueixen al voltant del 30% de la població, estan entrant en la fase de jubilació. Com assegurem que tot aquest coneixement es quedi a l'organització en què treballen? El 1958, Espanya va registrar més de 650.000 naixements, el doble que el 2023 (322.075), segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Durant l'any passat, una notable quantitat de Baby Boomers van aconseguir l'edat de jubilació, específicament, 326.949 persones es van retirar de la vida laboral, segons dades de la Seguretat Social.

Domínguez (eTrivium): "És una solució tecnològica que agilita la productivitat de les empresas en transformar tot el seu coneixement intern en xarxes de comunicació i formació"

De consultora a startup

 

Etrivium va néixer inicialment com a consultora molt focalitzada a acompanyar les empreses a l'hora de crear cursos i programes de formació interns. Però en aquest procés, en conèixer d'aprop les necessitats del client, "vam veure que era necessari integrar la tecnologia", apunta Domínguez. Segons una anàlisi del Fòrum Econòmic Mundial, en els cinc anys vinents, prop del 44% de les funcions laborals requeriran una actualització, i sis de cada deu treballadors necessitaran rebre formació. Aquesta situació representa un repte considerable per a les petites i mitjanes empreses.

La CEO d'eTrivium destaca que arran de l'èxit de la seva participació en el programa Edutech Emprèn de la UOC, el 2023 va cofundar aquesta iniciativa, juntament amb els seus socis Emmanuel Gómez Soler, expert en intel·ligència artificial, i María de la Penya Sola (CINO & cofundadora), amb l'objectiu d'oferir una tecnologia diversa i inclusiva als equips de les empreses per a les seves necessitats d'aprenentatge.

Objectiu 2026: arribar als 2 milions d'euros

"Vam decidir emprendre perquè, enmig de la pandèmia, li vaig dir a la Maria: T'has llegit el llibre de T'acomiadaran i ho saps?, doncs llegeix-lo. I ella em va respondre: No et preocupis, passi el que passi, tu i jo emprendrem", recorda Domínguez.

Actualment, Etrivium està certificada com a una empresa emergent que compta amb el suport de Barcelona Activa i Amazon. Tres mesos després de posar a disposició del mercat una eina que converteix documents en cursos interactius, la qual integra el treball de tres persones (curador de continguts, dissenyador tecno-pedagògic i digitalitzador), han obert una ronda de finançament de 250.000 euros. La startup catalana va tancar el 2023 amb un volum de facturació de 79.000 euros; i "la previsió d'aquest 2026 és arribar als 2 milions d'euros", afegeix la cofundadora, qui explica que en l'actualitat Etrivium està destinant bona part dels seus esforços a "millorar el producte i integrar amb una clara estratègia de captació i fidelització de talent a persones clau".

Quins objectius tenen? El 2025 volen continuar posicionant-se i actuar com a referents en la gestió del coneixement dins d'Espanya. "I el 2026 volem llançar-nos a la internacionalització". De fet, ja s'estan certificant en un programa específic per a dones amb la Cambra de Comerç amb el qual plantegen fer el salt, primerament, a Holanda i Bèlgica, seguint pel Regne Unit i Anglaterra.

Més informació
Coparentalitat: pares compartits, despeses compartides
Catalunya "Sí vol" més casaments
Bloome, o quan l'estètica i l'ètica van de bracet
Avui et destaquem
El més llegit