• Empresa
  • Food for Joe, de cuinar per la seva gossa a alimentar milers de mascotes des de Catalunya

Food for Joe, de cuinar per la seva gossa a alimentar milers de mascotes des de Catalunya

L'Albane Sabatier va començar cuinant menjar saludable per a la seva gossa a casa i ara elaboren vuit tones d'aliment a l'any i facturen 8,5 milions d'euros

Albane Sabatier i Josep Casas, fundadors de Food for Joe | Cedida
Albane Sabatier i Josep Casas, fundadors de Food for Joe | Cedida
Bernat Bella
Periodista
08 de Desembre de 2025 - 04:30

L'Albane Sabatier va començar a preparar menjar per a la seva gossa a la cuina de casa amb l'objectiu era donar-li la millor alimentació. Va ser la llavor de l'empresa barcelonina Food for Joe, que gairebé cinc anys després elabora vuit tones anuals d'aliment, alimenta milers de mascotes d'Espanya, Portugal, França i Itàlia i espera tancar el 2025 amb més de 8 milions d'euros de facturació. La filosofia és clara: donar a les mascotes, gossos i gats de moment, un menjar de qualitat humana. "Volem convertir-nos en la referència número u en alimentació saludable animal a Europa", resumeix Sabatier.

 

De la Jade al Joe: la gossa que ho va començar tot

La història arrenca quan Sabatier adopta la Jade, una gossa de dos anys amb problemes recurrents de pes, pell i comportament alimentari. Tot i donar-li “el millor pinso del mercat”, els símptomes persistien. “El problema no era la marca, sinó la categoria: era un ultraprocessat”, explica Sabatier. Aquesta constatació la porta a cuinar ella mateixa amb ingredients naturals, assessorant-se amb la seva germana veterinària. "Les mascotes mereixen una alimentació tan real i natural com la nostra", emfatitza.

La seva experiència personal li va fer veure que hi havia espai en el mercat de l'alimentació de mascotes per a una nova proposta natural basada en ingredients de qualitat per a humans. I la seva idea va trobar Josep Casas, fundador de Naturitas i inversor en empreses emergents. Els dos camins es van unir i va néixer Food for Joe: "Estava buscant mercats i oportunitats per invertir i el sector de les mascotes estava en auge". L'ambició va aparèixer des de l'inici i d'aquí el canvi de Jade per Joe, un dels noms de mascota per excel·lència a tot el món.

 

La clau: escoltar el client

Food for Joe té 15.000 subscriptors i presència a més de 600 establiments | Cedida
Food for Joe té 15.000 subscriptors i presència a més de 600 establiments | Cedida

Els dos primers anys van ser de canvis: adaptar les receptes, el servei, l'embalatge i el producte en general. Sempre, amb l'orella posada en el client: "Les primeres comandes les regalàvem, per veure si agradava i recopilar realimentació". I també per testejar la logística, un dels elements claus d'un negoci com aquest. Des d'un bon inici van tenir clar que la qualitat havia de ser màxima i van apostar per un obrador propi, que ara tenen a Galícia. Hi havia altres competidors, però el principal es posicionava pel preu i des de Food for Joe volien el segment més prèmium: "Podíem millorar molt el producte i els ingredients". 

Sabatier: "Vam ser els primers a obrir la fàbrica i ensenyar les fitxes d’ingredients"

Això es traduïa en "ingredients de qualitat humana, sense subproductes" i "molta transparència" en la informació dels ingredients: "Vam ser els primers a obrir la fàbrica i ensenyar les fitxes d’ingredients". "Som la marca més recomanada per veterinaris", presumeix Sabatier. El model inicial de negoci va ser el de la subscripció i avui en dia compten amb 15.000 subscriptors. Però també han apostat pel B2B i ja tenen presència en 650 punts de venda especialitzats. Són les xifres del seu creixement: el 2022 van facturar 1,2 milions d'euros i aquest 2025 esperen acabar-lo amb 8,5 milions. Pràcticament han duplicat vendes cada any. I donen feina a una setantena de persones.

El salt a les botigues físiques ha estat també la porta d'entrada al mercat europeu i ara ja tenen presència a Itàlia, França i Portugal. Ara l'objectiu passa per potenciar el canal B2B com a motor de creixement de la categoria d’alimentació cuinada.

La reivindicació de la transparència i l'honestedat

Food for Joe ha construït el seu projecte sobre una base de valors molt definida: "honestedat, transparència i una relació estreta amb els clients, que consideren essencial per generar confiança en un sector tradicionalment dominat pels ultraprocessats". L’equip, on es comparteix l'amor per les mascotes, manté una escolta activa constant: cada setmana truquen als clients per fer seguiment, garantir la qualitat i entendre com arriba el producte. Aquest enfocament, sumat a una aposta clara per ingredients de qualitat i l’aprenentatge continu, ha consolidat una comunitat fidel i ha reforçat la identitat de la marca.

Sabatier: "La nostra meta no és només alimentar millor les mascotes, sinó canviar les mentalitats dels seus propietaris"

Amb una visió de llarg termini, l’empresa treballa amb l’objectiu de convertir-se en la referència europea en salut animal i d’entrar progressivament en nous països. Food for Joe defensa que existeixen alternatives més saludables al pinso tradicional i que, tot i que el preu és entre un 20% i un 30% superior, l’impacte en la salut de les mascotes és immediat i perceptible pels propietaris. Aquesta aposta coincideix amb una tendència a l’alça: la humanització de les mascotes, enteses no com a infants, sinó com un membre més de la família que mereix respecte i una alimentació adequada. “Jade és com la meva filla i li vull donar el millor”, resumeix la cofundadora, que també té l'objectiu de sensibilitzar la ciutadania: "La nostra meta no és només alimentar millor les mascotes, sinó canviar les mentalitats dels seus propietaris. Cada cop més famílies entenen que la salut de les seves mascotes comença a la cuina".