Google ha presentat aquest dimecres la nova oficina que ubicarà a Plaça Universitat de Barcelona, una inversió amb la qual la multinacional vol reafirmar la seva aposta per Catalunya, que veu com una "porta d'entrada a Europa". La companyia ha lloat l'ecosistema tecnològic català en un acte celebrat aquest dimecres en una antiga fàbrica tèxtil barcelonina, que ha comptat amb la presència del president del Govern, Pere Aragonès, y de la ministra de Transports i Agenda Urbana, Raquel Sánchez.
A les oficines de Plaça Universitat hi treballaran 40 professionals especialitzats en màrqueting digital, consultors de negoci i perfils externs amb l'objectiu de donar suport a la transformació digital de les empreses i desenvolupar relacions més properes i àgils amb els socis del territori. La companyia també ha assegurat que vol potenciar l'economia digital catalana i la seva internacionalització.
Google diu que ha trobat "4.430 milions de motius" per venir a Barcelona. "Venim perquè un senyor molt important (Gaudí) va fer coses tan maques com aquestes (la Pedrera, la Sagrada Família...)", diuen des de Google en un vídeo promocional on presenten les seves noves oficines. "Venim perquè aquí sempre volen tocar el cel (mostren uns castellers)". El vídeo de Google fa una oda també al clima de Barcelona i també a la seva cultura d'innovació, a la gastronomia i a l'art. També a les bones comunicacions de la ciutat: "pots arribar on vulguis en molt poc temps", "anar del mar a la muntanya en menys d'una hora".
La directora de Google Espanya i Portugal, Fuencilsa Clemares, ha assegurat a l'acte de presentació que Catalunya ha esdevingut una regió clau per la companyia des de la seva arribada a l'Estat el 2003. "Catalunya ofereix un marc empresarial idoni per nosaltres i un ecosistema vibrant de startups i empreses referents a escala mundial". Segons la directiva de la companyia, l'any 2020 es van crear a Catalunya 16.000 empreses en el sector tecnològic, fet que converteix el territori en un "hub de talent amb un fort posicionament dins la Unió Europea". Clemares ha declarat que l'objectiu d'aquesta nova inversió de Google a Barcelona és "ajudar a potenciar l'economia digital catalana i la seva internacionalització".
Per la seva banda, Miguel Escassi, director d'afers públics i institucionals de Google Espanya i Portugal, ha fet palès el "compromís" de la companyia per "redoblar la seva col·laboració amb Catalunya". En aquest sentit, Escassi ha explicat que l'empresa ha impulsat diverses iniciatives al territori com beques de formació en diversos àmbits o un fons per projectes innovadors que lluitin contra l'emergència climàtica a Barcelona.
L'empresa tecnològica ha apuntat que ja compta amb clients catalans i un nombre, en augment, d'empreses natives digitals interessades en la tecnologia Cloud. De fet, a la presentació hi han participat els dirigents de Mango i TradeInn, que han compartit les seves experiències amb Google i s'han mostrat satisfets amb la inauguració de les noves oficines, ja que "Google reforça l'ecosistema empresarial".