Griffiths alerta que les seves inversions "estan en joc" i demana decisions al govern espanyol

Seat critica “l’excés” regulador a la UE com una “camisa de força” i alerta de la manca d’estabilitat política a Espanya

El president de Seat, Wyne Griffiths | ACN El president de Seat, Wyne Griffiths | ACN

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha reclamat aquest dijous al govern espanyol i la Unió Europea que facin “els deures” per impulsar el cotxe elèctric, i ha avisat que les inversions i els llocs de feina “estan en joc”. En una roda de premsa a Barcelona on ha confirmat uns resultats financers “rècord” per a la companyia, amb 625 milions d’euros de beneficis, Griffiths ha criticat que “l’excés” de regulació de la UE s’està convertint en una “camisa de força” per al sector.

Més info: Les vendes de Cupra disparen el benefici operatiu de Seat als 625 milions

Griffiths també ha alertat contra la manca “d’estabilitat política i normalitat institucional a Espanya”. “Ens estem jugant el nostre futur invertint més de 10.000 milions d’euros i en aquests moments menys del 5% de les vendes són cotxes elèctrics purs”, ha avisat. En aquest sentit, el president de Seat ha assegurat que “nosaltres estem complint amb les inversions i el desenvolupament de vehicles elèctrics i les nostres fàbriques. Estem preparats, però el mercat no ho està, i aquest és el problema”.

Griffiths: “Ens estem jugant el nostre futur invertint més de 10.000 milions d’euros"

Així mateix, ha reclamat al govern espanyol que millori la fiscalitat per “incentivar” la compra de cotxes elèctrics i que treballi per impulsar la infraestructura de recàrrega, que és un dels “grans dubtes” dels ciutadans. “Ara és el moment de prendre decisions”, ha apuntat Griffiths, que ha advertit que s’han “perdut dos anys” per impulsar el mercat elèctric. “Les inversions estan en joc, els llocs de feina estan en joc, això és seriós i ens ho hem de prendre seriosament”, ha insistit. 

"Els números no enganyen"

El president de Seat ha recordat que "els números no enganyen": el 2023 un 22% dels cotxes venuts a Europa eren electrificats, mentre que a Espanya només un 12%. “I des de principis d'any encara estem pitjor, només l’11,5% dels venuts a Espanya són electrificats i menys d’un 5% són totalment elèctrics”, ha lamentat. 

Malgrat tot, Griffiths ha defensat l’aposta de l’empresa per l’electrificació, i ha dit que “no té sentit” posar-ho en dubte. “Cal posar-se les piles”, ha assegurat, destacant que quan es viu a Catalunya, que pateix una sequera extrema, es veu “fàcilment” que cal contribuir a la descarbonització de la indústria de l’automòbil. 

Més informació
Seat registra uns beneficis de 501 milions d'euros
La fi de Seat i la mutació a la fàbrica de cotxes més gran de Catalunya
Seat desapareix com a marca: "El futur és Cupra"
Avui et destaquem
El més llegit