• Empresa
  • Griffiths demana més diners públics per a la fàbrica de bateries de Sagunt

Griffiths demana més diners públics per a la fàbrica de bateries de Sagunt

El president de Seat i Cupra qualifica d'insuficients els fons destinats pel Govern al Perte VEC

Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra | Europa Press
Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra | Europa Press
Redacción VIA Empresa
Barcelona
03 de Novembre de 2022
Act. 04 de Novembre de 2022

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, reclama més diners públics per a la fàbrica de bateries prevista a Sagunt (a la comarca valenciana de Camp de Morvedre). Tot i això, s'ha mostrat "optimista" sobre la possibilitat de trobar solucions per tirar-la endavant en el marc del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica del Vehicle Elèctric i Connectat (Perte VEC).

 

El projecte encapçalat per Seat (Volkswagen) i en què col·laboren al voltant de 60 empreses, plantejava un projecte finançable de 1.037 milions d'euros, però a la resolució definitiva del Perte VEC el Govern li va concedir ajudes per 397 milions d'euros, una quantitat que Griffiths ha titllat aquest dijous d'"insuficient" durant la seva participació en un esmorzar organitzat per la Fundació de la Confederació Espanyola de Directius i Executius (CEDE) anomenat 'La transformació de la indústria de l'automòbil'.

El també president de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) va assegurar que, quan falten uns dies per acceptar o rebutjar les ajudes concedides en la resolució definitiva del Perte VEC, el grup Volkswagen està "treballant" amb l'executiu espanyol , les administracions i els governs autonòmics a la "recerca de solucions" per aconseguir concretar la proposta.

 

Advertència de Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra: a Espanya no hi ha un "pla B" per a la indústria de l'automòbil

Sobre això, ha aprofundit que per a Espanya és una "oportunitat" tenir aquesta fàbrica de bateries i que les inversions previstes del grup per a Espanya en el marc del pla ronden els 10.000 milions d'euros.

En aquesta línia, Griffiths ha destacat que l'assignació final de la convocatòria del Perte VEC "està molt lluny" del potencial que, segons la seva opinió, tenen aquests fons per a la indústria automobilística espanyola, ja que "només" s'han atorgat 877,22 milions d’euros dels 2.975 milions disponibles.

Així, el màxim responsable de Seat i Cupra va incidir que a Espanya no hi ha un "pla B" per a la indústria de l'automòbil, i per això ha urgit a accelerar el procés de transformació de la indústria cap a l'electrificació atès que en altres països sí que tenen altres alternatives.