La Cambra de Terrassa s'inspira amb les darreres "idees en creixement catalanes"

La Jornada EmpoderaT, protagonitzada pel cas d'èxit Incapto Coffee, ha abordat els temes clau per desenvolupar un projecte i fer-lo créixer

La cofundadora d'Incapto Coffee, Beatriz Mesas, a la Jornada EmpoderaT 2023 | Cedida La cofundadora d'Incapto Coffee, Beatriz Mesas, a la Jornada EmpoderaT 2023 | Cedida

“Us heu plantejat quants cafès fareu a la vostra vida?”. Beatriz Mesas, cofundadora d’Incapto Coffee, ha iniciat amb aquesta qüestió la conferència La revolució del bon cafè. Néixer i créixer en un entorn de competència ferotge, que ha estat el tret de sortida de la Jornada EmpoderaT, organitzada a la Cambra de Comerç de Terrassa, un escenari “on l’emprenedoria és un dels focus al qual més esforç se li dedica”, tal com ha assenyalat el seu president, Ramon Talamàs. Sota el títol The Future Makers’ Forum, la jornada ha estat destinada a abordar temes clau per desenvolupar un projecte i fer-lo créixer, i repassar els aspectes essencials per emprendre amb èxit.

A més de Mesas, Francesc Font i Joaquim Mach es troben al capdavant d’Incapto Coffee. “Tots tres estàvem convençuts que hi havia una millor manera de prendre cafè”, explica Mesas, qui responent a la seva pregunta inicial, ha destacat que del 87% de la població mundial que en consum, al llarg de la seva vida pren una quantitat que oscil·la entre els 40.000 i 70.000 cafès. I, de tot aquest consum, el 52% és cafè encapsulat. 

El 87% de la població mundial consum cafè 

La firma ha aprofitat l’auge del cafè d’especialitat, que ja ocupa un 28% del mercat a escala mundial, i ha sacsejat la indústria cafetera amb un cafè que no es deixa encapsular. Incapto proposa una alternativa sostenible, amb una qualitat superior al cafè en càpsules i promou un producte que aposta per la reducció de residus. “La gent cada vegada és més conscient de l'impacte de les seves accions. El 75% dels consumidors creu que les càpsules generen residus innecessaris”, detalla Mesas. 

Com es venen 105 tones de cafè en un any?

D’aquesta manera, la companyia catalana ha esdevingut una referent entre les startups d’èxit actual, i és reconeguda com una de les empreses emergents més prometedores i amb projecció del 2023 en el rànquing que elabora la xarxa professional LinkedIn. I és que les seves xifres parlen per si mateixes: amb un equip de 80 treballadors, el 2022 la firma va vendre 105 tones de cafè, va obtenir quatre milions d’euros de facturació i va comptar amb més de 10.000 persones subscrites al seu cafè. 

Més info: Incapto, el cafè que no es deixa encapsular

La cofundadora assenyala que un dels aspectes clau del seu creixement va ser “decidir que, en comptes de dur a terme una marca nativa digital, volíem intentar ser presents i fer la màxima integració possible dins de tota la cadena”, explica la cofundadora. En aquest sentit, l’equip d’Incapto fa la selecció de cafè, el torra en la seva base ubicada a Ripollet, i cerca els fabricants de cafeteres per demanar-los un disseny i una configuració adequada a les necessitats dels clients.

La dona en el món empresarial: "Queda molta feina a fer"

D’igual manera que Incapto és un exemple per a moltes empreses emergents, Mesas ho és per a moltes persones que volen tirar endavant una idea. En el teixit empresarial actual, no és fàcil trobar perfils femenins que liderin projectes, i exemple d’això ha estat la taula rodona que s’ha celebrat tot seguit en el marc de la Jornada EmpoderaT, Èxit a la pràctica: Històries de startups en fase de creixement, i que ha comptat amb la participació d’Adrià Buzón (Cuideo), Albert Munné (Memima Baby), Inès Betancourt, (Clarity Stethoscope), Francisco Boira (Kreios Space) i Xavier Espinal (Wecaria).

En aquest sentit, a més de temes vinculats als seus projectes, com ara fonts de finançament, desenvolupament de producte, innovació tecnològica i estratègies de vendes, tots cinc empresaris han debatut com aconseguir una major presència de les dones, especialment en càrrecs de direcció. Malgrat que tots han coincidit que “molts sectors es troben força masculinitzats”, el públic femení es troba “cada vegada més interessat a formar part de l’àmbit de les startups”. 

“Hem de prendre consciència del biaix de gènere que existeix en l’actualitat i de com afecta la dona a l’hora d’accedir a càrrecs directius”, ha assenyalat Ines Betancourt, cofundadora de Clarity Stethoscope, qui ha afegit que “quan es valora una dona des d’una manera objectiva, aquesta pot arribar molt més lluny”. En aquest sentit, Betancourt, d’acord amb la resta dels ponents, ha conclòs afirmant que encara queda molta feina a fer i que “si no fem aquesta reflexió, la situació no canviarà mai”.

Avui et destaquem
El més llegit