Lidl injecta 55 MEUR en la seua nova plataforma logística de Xest

La instal·lació abasteix València i les botigues de l’Arc Mediterrani que gestiona la companyia

Les autoritats, en la visita a la nova plataforma logística | Cedida Les autoritats, en la visita a la nova plataforma logística | Cedida

Amb una inversió de més de 55 milions d'euros, la nova plataforma de Lidl a València disposa d'una superfície de 51.000 m², capacitat per a gestionar més de 30.000 palets i 140 molls de descàrrega per a optimitzar el trànsit de la mercaderia. La nova instal·lació, que en la pràctica opera des del mes d’octubre, ha estat inaugurada aquest dimecres amb l’assistència del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; el director general de Lidl en Espaya, Claus Grande, i el director regional en la Comunitat Valenciana, Grischa Voss.

Des de Xest es proveirà a les botigues de Lidl a la regió valenciana i a altres zones de l'Arc Mediterrani. La nova plataforma substitueix a la que la companyia tenia a Riba-roja de Túria -situada a escassos quilòmetres-, que s'havia quedat obsoleta i xicoteta per a atendre les creixents necessitats logístiques de la firma. La nova instal·lació permet a la companyia duplicar la seua capacitat logística a la regió i, amb això, afrontar amb garanties el seu ambiciós pla d'expansió al País Valencià, amb l'objectiu de continuar obrint botigues i generar més ocupació.

Les taronges valencianes, producte estrella en la presentació de la plataforma de Lidl | Cedida
Les taronges valencianes, producte estrella en la presentació de la plataforma de Lidl | Cedida 

Des de la multinacional assenyalen que aquesta nova plataforma logística posa en relleu l'ambiciós projecte que Lidl està desenvolupant al territori valencià. En concret, en els 2 últims anys la cadena de supermercats ha realitzat una inversió de més de 100 milions d'euros a la regió -incloent l'obertura d'aquest nou magatzem i d'11 noves botigues- i unes compres per valor d'uns 900 milions d'euros a 70 proveïdors locals.

600 milions d’euros pels productes valencians

A més, en l'últim any, Lidl ha duplicat les compres de producte valencià, passant de 230 milions d'euros a quasi 600 milions. D'aquest volum total, la meitat es van destinar a compres de fruita i verdura valencianes, sobretot cítrics, en una mostra del compromís de Lidl amb l'horta valenciana. Amb aquesta política, Lidl recorda que les taronges, mandarines, llimes o olives de l'horta valenciana es poden vendre també a Alemanya, Anglaterra, Dinamarca o Polònia. I és que el 85% d'aquestes fruites i verdures s'exporten a les 10.800 botigues que Lidl té en 30 països de tota Europa, “ajudant així al fet que el negoci de l'agricultor valencià cresca i s'internacionalitze”, matisen.

Actualment Lidl s'ha convertit en una de les empreses que més contribueixen al desenvolupament econòmic de la regió i ja genera el 0,65% de tot el PIB del País Valencià, aportant cada any 660 milions d'euros a les arques locals, segons un estudi de la consultora PwC.

La companyia de supermercats genera el 0,65% de tot el PIB del País Valencià

Així mateix, Lidl és també un dels principals dinamitzadors del mercat laboral valencià. Compta amb una plantilla de més de 1.300 empleats a la regió i ja és responsable de més de 13.500 llocs de treball a la Comunitat Valenciana (el 0,66% del total). Per cada ocupació directa que crea, genera altres 10 addicionals . Amb tot, la valenciana és la tercera regió d'Espanya on Lidl aporta més al PIB i al mercat laboral.

Més informació
Lidl estrena la venda online d'alimentació a Barcelona i València
Lidl obre el seu primer supermercat a Igualada
Lidl inverteix 4,4 milions d'euros en la nova botiga de Terrassa
Avui et destaquem
El més llegit