La marca de roba de Sant Cugat que vesteix bebès d'arreu del món

Sorgida en plena pandèmia, Tiny Tots ha col·laborat amb influencers d'escala internacional com ara Francesca Ferragni i Romee Strijd

Tiny Tots té previst arribar pròximament a Taiwan | Cedida Tiny Tots té previst arribar pròximament a Taiwan | Cedida

Quan Cristina Alley va quedar embarassada abans de la pandèmia i va començar a fer espai a l’armari, es va adonar que no existia una marca que s’adaptés a les seves necessitats i al seu estil. Solució? Crear Tiny Tots juntament amb la seva germana, Gemma Alley. Malgrat aterrar a un mercat en què els clients potencials descendeixen al mateix ritme que els índexs de natalitat actuals -dels 61.548 naixements l’any 2019 als 56.316 el 2022-, les dues germanes han emprès un viatge amb origen al Prat de Llobregat que promet fer la volta al món, atraient influencers com ara Laura Escanes, Chiara Ferragni o Romee Strijd.

“La Cristina i jo vam començar Tiny Tots el 2019 com un hobby, feia temps que teníem pendent fer alguna cosa juntes i li dedicàvem estona les tardes i els caps de setmana”, explica a VIA Empresa Gemma Alley qui comenta que, sense saber-ho, estaven heretant una idea de la seva àvia: “El nostre pare és anglès, i vam decidir que el nom de la marca seria Tiny Tots, que vol dir nens petits. Quan li vam explicar, va quedar sorprès perquè precisament la nostra àvia va tenir una botiga que s’anomenava igual als anys seixanta”.

El 2019 van haver 61.548 naixements davant els 56.316 del 2022

Els inicis a un taller del Llobregat

Des d’un inici, les germanes Alley tenien clar que volien “implementar un tipus de disseny i de producte que fos atemporal, sense infantilitzar-lo massa”, i a partir d’aquí van crear la pàgina web, les xarxes socials, l’estratègia, el disseny de producte i la producció. “Ho fèiem tot, i ho fem, nosaltres dues”, apunta la cofundadora, qui detalla que ràpidament es van traslladar a un petit taller situat al Prat de Llobregat on realitzaven la producció per encàrrec: “Volíem optimitzar els teixits i no fer una producció massiva per evitar tenir estoc de sobra”. 

Alley: “Volíem optimitzar els teixits i no fer una producció massiva per evitar tenir estoc de sobra”

Col·laboracions a escala internacional

L’arribada de la pandèmia va comportar, d’una banda, la pèrdua de les feines que aleshores tenien totes dues cofundadores i, de l’altra banda, una oportunitat: centrar-se plenament en Tiny Tots. “Va ser llavors quan vam créixer exponencialment”, apunta Alley. Arran de l’experiència en el món del màrqueting digital de l’emprenedora, el projecte va arribar a influencers amb qui col·laborar. A escala estatal destaquen les col·laboracions amb Laura Escanes, Maria Pombo i Cristi Urbi, i a escala internacional Francesca Ferragni i Romee Strijd. “Va ser molt interessant que en una marca tan petita com nosaltres hi participessin influencers tan importants pel sector”, afegeix la cofundadora.

 

Aquest fet va suposar un gran impuls per a la marca, en esdevenir més popular i començar a rebre trucades per part de diferents botigues interessades a col·laborar amb Tiny Tots. “El maig del 2020, quan ens van començar a deixar sortir, vam llogar una oficina a Sant Cugat on atendre clients”. En tan sols un any, la marca es va internacionalitzar arribant als Estats Units, Anglaterra, Holanda, Alemanya, Polònia i a Itàlia, fet que va obligar les fundadores a abandonar el model de producció per encàrrec i començar a treballar amb un proveïdor ubicat a Sabadell. Actualment, Tiny Tots ofereix a la seva pàgina web camises, tops, bodies, pantalons, jaquetes i accessoris de tota mena.

El gran obstacle de la crisi

Enguany està sent un període mogut per a Tiny Tots. “A causa de la crisi, moltes botigues a l’Estat han començat a tancar, i aquest fet ens ha obligat a cancel·lar col·leccions. Coses que passen quan portes un projecte d’aquestes dimensions”. Així i tot, les dues empresàries han acudit a Barcelona Activa per obtenir un impuls en l’àmbit financer: “Encara no tenim un finançament privat, i ens agradaria tenir una injecció de capital important, perquè fins ara tot el que facturem ho reinvertim al projecte”.

Malgrat que Alley defineix aquest 2023 com “un any de fer reset” suposa també “una oportunitat per explorar nous mercats emergents”. En aquest sentit, Tiny Tots, a més de consolidar el mercat europeu, acaba d’aterrar al Canadà i està previst que ho faci aviat a Taiwan, suposant un primer pas en el mercat asiàtic, el qual les fundadores tenen molt en compte.

Tiny Wild i “els nous bebès”

A més, la iniciativa no només creix en l’àmbit internacional, sinó que també ho fan les verticals de negoci. “Hem creat Tiny Wild, una marca de gossos i gats. Es pot dir que són els nous bebès d’avui dia”, explica Alley, qui vol traslladar la idea original de Tiny Tots al món dels animals: “En el futur, moltes marques aniran cap aquí també”, afegeix.

No ha estat un camí senzill per al projecte fins a l’actualitat. “Tenir una empresa és molt complicat, especialment a l’Estat”, apunta Alley. Així i tot, la cofundadora explica que part de l’èxit de Tiny Tots es basa en “saber mantenir la calma en els moments complicats i no tirar la tovallola quan les coses es compliquen”.

Més informació
L'Amazon català que pinta de verd el planeta amb cada comanda
Tres startups que revolucionen (i molt) les vacances dels catalans
Harmony-Games: música i innovació per formar els músics del futur
Avui et destaquem
El més llegit