• Empresa
  • Màrqueting digital, el nou repte de l'ecosistema empresarial valencià

Màrqueting digital, el nou repte de l'ecosistema empresarial valencià

L'esdeveniment DSM Valencia ajunta experts de màrqueting digital per aportar un enfocament pràctic a les empreses valencianes

Miguel Florido, director de l'Escola Màrqueting and Web i organitzador de DSM Valencia | Cedida
Miguel Florido, director de l'Escola Màrqueting and Web i organitzador de DSM Valencia | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
24 de Juny de 2022

En un món tan tecnològic com l'actual, el màrqueting digital es posiciona, cada vegada més, com la millor eina per al desenvolupament empresarial. I Miguel Florido, director de l'Escola Màrqueting and Web, vol ajudar a impulsar el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana a través del màrqueting digital, una tasca encara pendent per una part de l'ecosistema valencià. De fet, segons el Pla Estratègic de la Indústria Valenciana (PEIV) 2008-2023, les empreses valencianes “necessiten incorporar elements en les seves estratègies dirigits a emfatitzar i promocionar noves tendències”, entre els quals s'inclou el màrqueting digital, com a eina per a millorar i desenvolupar estratègies que busquen l'acostament al consumidor final (engagement). 

 

“La necessitat d'impulsar el teixit empresarial valencià a través del màrqueting digital és evident. Aquesta eina estratègica del màrqueting s'ha consolidat com l'element clau per a ajudar a créixer a les pimes i startups valencianes en altres mercats, a escala global i sense barreres”, afirma Florido. En aquesta línia, recentment s'ha celebrat el DSM València, un esdeveniment presencial i gratuït, amb un enfocament pràctic, envers aquesta disciplina, organitzat per Florido.

En ell van participar grans professionals del món del màrqueting digital, social media, marca personal, copywriting i negocis digitals, que van compartir les seves experiències amb el públic. Miguel Ángel Trabado, expert en transformació digital, va donar les claus per a dissenyar una estratègia de màrqueting digital efectiva; la ponència de Leti Grijó, formadora en màrqueting digital, va estar enfocada en la creació continguts per guanyar visibilitat i conversió a xarxes socials com Tik Tok, Instagram, Twitter i Linkedin; Hugo López, director de paid media en Widitrade, va mostrar exemples de campanyes publicitàries a les quals qualsevol negoci hauria d'invertir per vendre amb Facebook i Instagram Ads; Fernando Rubio, professor i autor del llibre Google Data Studio, va parlar de “la importància de la rellevància”, donant pautes per a escriure textos que ajuden a posicionar una marca, guanyant en credibilitat, confiança i legitimitat, usant eines com el copywriting estratègic, el storytelling i el neuromarketing; el prestigiós professor Jesús Alonso Gallo va demostrar que els coneixements en màrqueting digital són “els més importants per a convertir-nos en emprenedors conscients i augmentar la probabilitat d'èxit en els nostres projectes; i la doctora en psicopedagogia Ángela Serrano va parlar sobre l'èxit personal i professional explicant que “només nosaltres tenim la clau del que volem ser, i la millor manera de predir el futur és creant-lo tu mateix cada dia amb les teues accions”.