
Les marques ja no comuniquen, ballem amb elles. Bé, és una mica exagerat, però sí que a través de les xarxes socials i sobretot qui marca el ritme marketer actualment, que són les noves generacions, les marques no només transmeten missatges, sinó que ballen amb les seves comunitats, per aconseguir ser el trend del moment que duri hores o dies.
Ja no només va d'analitzar Nielsen, PowerBI, milers de dashboards o tendències infinites del moment. No, no, ara hem de saber crear balls. I bé. La lògica del consum ha canviat radicalment.
Els comentaris, reaccions, ressenyes... van quedar enrere. Ara, el CMO que crea la coreo del moment, o bé el challenge més innovador, sap que vencerà.
El nou aparador és l'algoritme i el nou venedor: el trend
Les marques ja no només publiquen, es camuflen i adapten per entrar en el llenguatge de les plataformes, tan diferents entre si i connecten des del que és divertit, l'emocional i per descomptat a l'important: el que es pot ballar.
El contingut no ven: entreté. Genera comunitat, pertinença, crea conversa, crea trend i, llavors, ven.
Convertir reptes virals en KPI’s de vendes
Començar amb una mica d'hype, surfejar la cresta de la viralitat, hackejar l'algoritme i capitalitzar el trend. Per descomptat, tot això amb un contingut efímer.
Els nostres clients o comunitats sempre volen més i més. No es tracta de cridar més fort, sinó de ballar millor. I amb bona música, per descomptat.
Estem sobrepassats de challenges i trends? Sí. I què?
D'altra banda, les marques saben que hi ha una sobreoferta de challenges. És un scroll infinit, un oceà de challenges a les xarxes socials. N'hi ha alguns que són interessants per a les marques, sí, però el problema és quan la marca no té clar per què puja a aquesta onada. Cal analitzar realment si li surt a compte.
Un trend sense propòsit és només soroll, aspirant a la glòria digital. Però un trend amb estratègia és or digital. Les marques que realment destaquen no només segueixen tendències o challenges, sinó que reafirmen la seva identitat.
Growth hacking emocional
Fa anys que treballem en growth hacking, ara bé, quan un trend es converteix en amor de marca, aquest és el punt emocional imbatible. Es converteix en ADN de client. El trend et porta a la lleialtat. Una marca que aconsegueix això deixa de ser producte per convertir-se en experiència compartida.
Quan en algun departament apareix un trend viral, la pregunta no és “hauríem d'unir-nos al trend?”, sinó: “com fem perquè el trend ens serveixi per explicar millor qui som”
En aquesta nova era del màrqueting líquid, el missatge es dispersa sol i s'adapta a tots els canals de difusió, antagònic al màrqueting gasós, estem davant d'una oportunitat única per fer coses úniques.
Així que sí, estem saturats de challenges. Però també estem davant de l'oportunitat única de transformar la viralitat en vincle.
Perquè quan en algun departament apareix un trend viral, la pregunta no és “hauríem d'unir-nos al trend?”, sinó: “com fem perquè el trend ens serveixi per explicar millor qui som”.
I recordeu: si una marca no fa ballar, no existeix.