Microsoft compra Activision per 60.000 MEUR

La companyia de Redmond tanca l'adquisició més gran de la història del sector dels videojocs

El logo de Xbox Game Studios, l'editora de Microsoft | EP El logo de Xbox Game Studios, l'editora de Microsoft | EP

El gegant tecnològic Microsoft ha tancat un acord per la compra de l'editora i developer de videojocs Activision Blizzard King per 68.700 milions de dòlars, uns 60.326 MEUR. L'acord suposa la xifra més elevada que s'ha pagat mai per una empresa de videojocs, superant per molt la compra de Zynga per part de Take Two tancada la passada setmana en uns 11.152 milions d'euros. Amb aquesta compra, Microsoft tanca un exercici de gran activitat inversora i d'adquisicions, entre empreses tecnològiques i altres firmes de videojocs, com ZeniMax Media, empresa matriu de la desenvolupadora i editora Bethesda, per uns 6.585 milions d'euros.

Amb aquesta operació, la tecnològica nord-americana suma al seu portfolio de videojocs IPs històriques com Call of Duty – un dels 10 més venuts cada any a la plataforma de la seva competència, PlayStation, la consola de Sony – Diablo o el FPS Overwatch. També aconsegueix un dels gegants del videojoc mòbil, Candy Crush, propietat de la britànica King, que formava part d'Activision Blizzard des de 2016.

Segons ha comunicat Microsoft, tant el planter com la direcció d'Activision, liderada pel seu qüestionat Conseller Delegat Bobby Kotick, romandran al seu càrrec fins que es tanqui definitivament l'acord amb l'aprovació de les autoritats de competència dels Estats Units. Quan l'adquisició es faci definitiva, Activision Blizzard King passarà a reportar directament a Phil Spencer, CEO de Xbox, la divisió de videojocs de Microsoft.

A més de l'adquisició, Microsoft ha anunciat que ha assolit la xifra de 25 milions de subscripcions al seu servei de subscripció Game Pass, al que espera incorporar els títols d'Activision Blizzard King. Tot i que Spencer ja ha comunicat en declaracions al portal Bloomberg la intenció de l'empresa de mantenir per ara algunes de les seves noves franquícies a altres plataformes, com podria ser la consola de Sony, en altres casos Microsoft ha trobat fórmules per mantenir el caràcter multiplataforma dels títols ja anunciats però assolir una exclusivitat per a futurs llançaments.

 La companyia de Redmond tanca l'adquisició de la firma després de la denúncia per tractes discriminatoris i assetjament sexual contra treballadores d'Activision Blizzard interposada el passat estiu pel Departament d'Habitatge i Treball Just de California i els successius conflictes amb la seva força de treball pel que els denunciants descrivien com una "cultura de fraternitat" que defensava homes en posicions de poder dins l'empresa.

Més informació
Una empresa de videojocs sueca obre un estudi a Sitges
Els videojocs sud-coreans de Smilegate també es dissenyaran a Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit