Miistico, la plataforma digital que ‘tira les cartes’ per videotrucada

La iniciativa ha dut a terme més de 4.000 sessions de les quals un 10% s’han realitzat des de països estrangers com Austràlia, Argentina o Dubai

Álvaro, Reyes i Alejandra Pont, cofundadors de Miistico | Cedida Álvaro, Reyes i Alejandra Pont, cofundadors de Miistico | Cedida

“Algú que pogués llegir el futur no estaria cobrant 90 euros, n’estaria cobrant milions”. Així ho assegura Reyes Pont, cofundadora de Miistico, una iniciativa que posa en contacte professionals de serveis místics com ara el tarot, astrologia, numerologia o reiki amb clients d’arreu del món. Així i tot, es tracta d’un mercat en auge que, a l’Estat, dona feina a més de 100.000 professionals que han generat més de 2.000 milions d’euros.

Miistico és una empresa familiar fundada per tres germans que té el seu origen a la Guerra Civil: “El meu avi va néixer durant la guerra, i com que el van registrar molt més tard no sabia quina era la seva data de naixement exacta, però a través de l’astrologia la va trobar”, explica a VIA Empresa la cofundadora, qui afegeix que des d’aleshores es va interessar molt per aquesta. “De petits, a tots els cosins ens feia la carta astral”, afegeix.

El mercat dels serveis místics dona feina a més de 100.000 professionals

Netejar la imatge del sector místic

Ràpidament, el sector místic va esdevenir el principal hobby de Pont, qui ha continuat explorant els diferents vessants fins que va arribar la pandèmia, un punt d’inflexió tant per a ella com per als seus germans: “Diverses amigues em van començar a demanar els contactes de la meva tarotista, la meva astròloga i els meus professionals de confiança, i els meus germans i jo ens vam adonar que no existia una plataforma que connectés clients amb professionals de confiança”.

Tots tres germans, “amb perfils molt diferents, però complementaris”, van decidir acudir a Barcelona Activa per donar forma a la seva idea i, sobretot, per dur a terme una tasca educacional envers el sector místic: “Aleshores aquest sector estava molt relacionat amb la foscor, l’esoterisme i l’engany, i nosaltres volíem reeducar la clientela i netejar la imatge d’aquest àmbit”, explica la cofundadora qui afegeix que “la gent estava preocupada per si li dirien que s’anaven a morir o no”.

Miistico ha dut a terme més de 4.000 sessions a través de la seva plataforma

Els coneixements d’aquest sector entre la societat han crescut així com ho ha fet la plataforma de Miistico, que va iniciar la seva activitat el gener del 2021 i des d’aleshores ha dut a terme més de 4.000 sessions a través de la seva plataforma. “A més, tenim una taxa de repetició força elevada”, assenyala Pont, qui destaca que les més comunes són les del tarot i la carta natal. 

Tarots i cartes natals

La iniciativa ofereix sessions de tota mena: “D’una banda, les sessions del tarot serveixen per saber cap a on vas i quina és la teva tendència, així com per resoldre dubtes concrets dels diferents àmbits de la teva vida, mentre que les sessions de carta natal estan destinades a tractar la teva naturalesa, conèixer-te a tu mateixa i aprendre a potenciar-te alineada amb la teva essència”. 

Més info: Miistico, la plataforma de serveis místics

La durada de cada sessió oscil·la entre la mitja hora i una i mitja, amb un tiquet que va des dels 35 fins als 150 euros. Pont reitera que “no prediem el futur” perquè la seva finalitat és “empoderar i responsabilitzar la gent amb la seva naturalesa i les seves decisions”. 

Tirar les cartes arreu del món

En l'actualitat, Miistico disposa d’un equip de més de 20 professionals encarregats de dur a terme les sessions. En els darrers mesos la firma ha crescut un 18%, arribant a països com els Estats Units, Austràlia, Regne Unit, Argentina, Panamà o Dubai, des d’on es realitzen més del 10% de les sessions.

L’únic futur que la cofundadora és capaç de llegir és el del seu projecte: d’aquí a dos mesos preveu el llançament de la nova plataforma de Miistico que els proveirà d’”autonomia i escalabilitat” per així consolidar el mercat a l’Estat i expandir-se a Llatinoamèrica, on disposen d’una bona base de clients ja que, segons Pont, es tracta d’un territori molt més habituada a aquesta mena de serveis.

A més, la plataforma ofereix productes que s’alineen amb l’essència de Miistico: des d’una guia de tarot per a principiants fins a collars per potenciar l’amor o connectar amb la teva autoestima. “Volem continuar expandint encara més aquesta línia”, destaca la cofundadora, qui té molt clares les passes a seguir: “per dur a terme un projecte com aquest no es pot tenir por, és fonamental sortir del món de les idees i començar a actuar, sempre envoltada d’un bon equip, el factor més important de tots”.

Més informació
La marca de roba de Sant Cugat que vesteix bebès d'arreu del món
L'Amazon català que pinta de verd el planeta amb cada comanda
Tres startups que revolucionen (i molt) les vacances dels catalans
Avui et destaquem
El més llegit