Niche Beauty Lab, la revolució dels cosmètics catalans

L'empresa utilitza la nanotecnologia o la tecnologia cel·lular amb un laboratori propi per desenvolupar els seus productes

El laboratori d'innovació de Niche Beauty Lab | Cedida El laboratori d'innovació de Niche Beauty Lab | Cedida

Niche Beauty Lab va néixer el 2016 amb l'objectiu de fer arribar els cosmètics de qualitat a tots els públics. En cinc anys, l'empresa espera arribar als set milions d'euros de facturació aquest 2021 i duplicar-los durant el 2022. La investigació i la recerca és un dels pilars d'aquesta companyia ubicada a Blanes i que dona feina a una quarantena de persones.

La història de Niche Beauty no comença el 2016, sinó que arrenca 10 anys enrere. Els seus fundadors són també propietaris de Seal Aromas, un fabricant de perfumeria i fragàncies per ambientadors. "Nosaltres veníem d'aquest sector i era el següent pas. Molts clients ens demanaven fabricar productes per a la pell i tractament", explica Sergio Chorrero, un dels fundadors.

Chorrero (Niche Beauty Lab): "Una fórmula passava de costar un o dos euros a vendre's per 50. Ens sorprenia"

La voluntat era "democratitzar la cosmètica". Chorrero veia un mercat "fosc" a nivell de costos i de marges de beneficis. "La diferència era abismal", assegura. En observar com funcionava el sector, van descobrir que en un producte de cosmètica hi intervenien molts agents: un laboratori, un desenvolupador, una marca... "Molts passos que encarien el producte. Una fórmula passava de costar un o dos euros a vendre's per 50. Ens sorprenia", emfatitza.

Revolucionar la cosmètica

En aquest context, Niche Beauty va apostar des de l'inici per encarregar-se de tot el procés de producció i fabricació. I, el més important, començant des de la idea. Per aquest motiu, el primer que van fer va ser crear un laboratori d'innovació i un equip de recerca i desenvolupament.

"Vam veure que érem molt àgils en desenvolupar un producte i ens vam fer molt bons en això. Per a cada nínxol de mercat que detectàvem, trèiem un producte", apunta Chorrero. En aquest temps han posat al mercat més d'una vintena de marques de cosmètica i han patentat productes exclusius que han sortit del seu laboratori.

"Estem aquí per canviar les regles del joc" és un dels seus eslògans.

Chorrero: "Intentem que els productes surtin sempre primer del laboratori i no del departament de màrqueting"

I és que tot sorgeix de la innovació: "És fàcil que diguin que un producte està de moda i intentar fer-lo. Però per a nosaltres, el primer és la ciència. Intentem que els productes surtin sempre primer del laboratori i no del departament de màrqueting".

El tractament de l'acné, la caiguda de cabell o els tractaments de tota mena per a la pell són alguns dels àmbits en els quals han destacat. "Per a nosaltres, la innovació ho és tot. La nostra aposta és tecnologia, tecnologia i tecnologia; ciència, ciència i ciència. I fugim de màrquetings populistes com els de 100% natural", explica Chorrero. Des del seu laboratori utilitzen la nanotecnologia o la tecnologia cel·lular per desenvolupar els seus productes.

Rutina  facial niche beauty lab

Productes de Niche Beauty Lab | Cedida

Popularitzar la cosmètica

Un aspecte que diferencia Niche Beauty és que pràcticament tot s'ho fan ells. "Controlem tot el procés, des de la compra de material fins a l'embalatge. Ens dona un control total i sabem el que costa el cèntim de cada part. Això ens permet fabricar molt més barat", resumeix.

Aquest preu més competitiu és el que els ha permès situar-se al mercat amb un "producte prèmium a preus assequibles". Tot i que és un sector on sovint el consumidor valora molt el preu: "En cosmètica, hi ha una mica d'efecte placebo. Si et poses un producte de 50 euros, et funcionarà millor que un altre de 10. És difícil lluitar contra aquesta tendència, però cada vegada hi ha més gent conscienciada".

"Estava establert que la cosmètica havia de ser cara, però no és així", sentencia Chorrero.

Exportar, el pròxim pas

Niche Beauty Lab ven principalment a través de cadenes de perfumeria i botigues online. Actualment, el 80% de les vendes són a Espanya, mentre que la resta es distribueixen pel Regne Unit, Alemanya, els Estats Units i Itàlia.

Per això, l'objectiu marcat és ara créixer a l'exterior. "Tenim molta feina per fer. Però no hi ha marques similars, no trobem moltes empreses de cosmètica amb tres o quatre marques potents a preus assequibles i de qualitat".

"Tenim molt potencial", assegura Chorrero. També venen directament a través de la seva pàgina web, però el percentatge que significa és petit.

Més informació
UPC, 50 anys formant els dissenyadors del país
Muria, la mel catalana que triomfa a Harrods
Avui et destaquem
El més llegit