
El Port de Barcelona va rebre el 81% dels vehicles elèctrics xinesos que entren a Espanya i el 13% dels que van arribar a Europa el 2024, informa l'enclavament en un comunicat aquest divendres.
La infraestructura ha assenyalat que "s'ha consolidat com a principal porta d'entrada de vehicles xinesos a Espanya i s'ha convertit en un node logístic clau per a Europa".
Ha explicat que compta amb factors com la localització, l'arribada de nous sentits reguladors, la construcció de la tercera terminal d'automòbils i l'oferta intermodal i de serveis específics per a l'automoció.
El Port de Barcelona va rebre el 81% dels vehicles elèctrics xinesos que entren a Espanya i el 13% dels que van arribar a Europa el 2024
Amb tot, el Port de Barcelona va ser el cinquè port europeu en tràfic de vehicles acabats el 2025, i ha assenyalat que quan acabi la tercera terminal -operada per NYK-, disposarà de 120 hectàrees dedicades a aquest tipus de tràfic.
Aquest divendres, ha realitzat escala el vaixell Höegh Australis, un dels majors car-carriers del món, que ha sumat Barcelona en els seus viatges regulars amb ports asiàtics, i és un dels quatre d'aquesta sèrie de la naviliera Höegh Autoliners que atracaran a Barcelona, amb la qual cosa el Port preveu que es redueixin les emissions, ja que són propulsats amb gas natural liquat (GNL).