El Corredor Mediterrani és un dels temes més reclamats a escala d'infraestructures
El Corredor Mediterrani és un dels temes més reclamats a escala d'infraestructures

L'associació ProAVE critica al Govern espanyol pel retard en el Corredor

La fundació presidida per Federico Félix considera que la falta d'infraestructura en l'Arc Mediterrani afecta la campanya exportadora agrícola

"Si els polítics pensaren més en l'interés general i el progrés dels pobles, certs oblits i retards en l'execució de projectes fonamentals no tindrien lloc. S'evitarien costos innecessaris i pèrdues considerables, el malestar social i la desconfiança respecte als nostres representants no creixeria i el desenvolupament econòmic i el benestar social es veurien reforçats". Amb aquest discurs comença la carta enviada als mitjans de comunicació per la Fundació ProAVE al voltant del Corredor Mediterrani i signada pel seu president, l'empresari Federico Félix. 

Félix acusa el Govern espanyol dels retards que s'han anat donant en l'execució del Corredor Mediterrani, "una infraestructura vital per a l'economia exportadora nacional i de l'Arc Mediterrani Espanyol", al·lega. "Estem en l'equador de la campanya d'exportació citrícola i els costos i pèrdues pel retard en l'execució d'aquesta infraestructura es fan sentir amb tota intensitat", continua Félix.

Infraestructura pagada?

"Per fer-se una idea de la magnitud sobre aquest sobrecost -de transport i dificultat d'accés als mercats- val a dir que només amb l'exportació dels cítrics de la Comunitat Valenciana estaríem parlant de més de 200 milions d'euros sense explicar la resta de fruites, verdures, etc. I si afegírem la resta dels territoris per on transcorre el Corredor, com Catalunya, Múrcia i Andalusia, amb la suma d'estalvis que es produirien la infraestructura ja estaria completament pagada", ha defensat l'empresari.

En la seua carta, l'empresari acusa el Govern espanyol de generar una situació "negligent i miop" i apunta que la presa de consciència i mobilització social pel Corredor Mediterrani, que darrerament s'ha exagerat amb les celebracions que organitza l'acció #QuieroCorredor, posa en relleu que la necessitat d'aquesta infraestructura "ha transcendit a tots els nivells de la societat, i especialment als principals actors del sistema econòmic: el món empresarial".

Més info: 500 empresaris defensen el Corredor Mediterrani des de Cadis

Per últim, emplaça al ministre Íñigo de la Serna que siga el 'mobilitzador' d'aquesta acció i clou la carta amb el missatge que "un Govern i un Parlament responsables han de prestar l'atenció que mereix un projecte d'aquesta transcendència donades les conseqüències econòmiques, socials i polítiques que el no fer-ho portarà amb si".

Més informació
300 empresaris comencen a Gibraltar una campanya pel Corredor Mediterrani
Firenze: "No tenir Corredor Mediterrani ens costa temps, milions i competitivitat"
Avui et destaquem
El més llegit