La firma de cosmètics Puig va guanyar 157 milions d'euros durant el primer semestre, un 26,6% menys que el mateix període de l'any passat, segons ha informat l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) en els seus primers resultats des que cotitza a la borsa. La companyia explica el descens pels costos de "caràcter excepcional" de la sortida als parquets i de les despeses generades en fusions i adquisicions i altres ajustos, que en total han pujat a 84 milions després d'impostos. El principal d'aquests ajustos va ser l'abonament d'un bonus als treballadors de 94 milions en efectiu per la sortida a borsa. Pel que fa a les vendes, han augmentat un 9,6%, fins als 2.171 milions d'euros.
En els seus primers resultats des que cotitza a la borsa i a l'Ibex-35, la multinacional Puig ha explicat que durant els sis primers mesos ha incrementat la seva quota de mercat global, que s'ha situat en el 13%, és a dir, 60 punts bàsics més en comparació el juny del 2023.
El principal d'aquests ajustos va ser l'abonament d'un bonus als treballadors de 94 milions en efectiu per la sortida a borsa
La companyia ha obtingut un Ebitda ajustat de 410 milions d'euros, xifra que representa un increment del 7,4% i un marge de l'Ebitda ajustat del 18,9%. El resultat net ajustat, sense tenir en compte factors com la despesa de sortida a borsa i els bonus als treballadors, s'enfila fins a arribar als 238 milions d'euros.
Segons ha explicat Puig, el 'portfolio' de marques de l'empresa segueix impulsant un creixement per sobre del mercat de bellesa Premium i les marques Prestige contribueixen a aquest increment. En total, les vendes van augmentar un 9,6% en termes interanuals. L'adquisició durant el primer trimestre de Dr. Barbara Sturm, que encara es troba en procés d'integració al grup, va tenir un impacte de 28 milions d'euros i de l'1,4% en les vendes netes.
Primer semestre "molt sòlid"
La firma catalana ha assegurat que tanca un primer semestre "molt sòlid". Així ho ha defensat el director executiu, Marc Puig, en la presentació dels resultats, on ha remarcat que les xifres van en la línia del que esperaven. En aquest sentit, ha recordat que hi ha hagut diversos "esdeveniments clau" que han impactat, sobretot la sortida a borsa, de la qual estan "molt orgullosos". "Ha suposat una fita en la història de la nostra empresa i és un reflex de la confiança dipositada en Puig. Volem continuar aprofitant aquest impuls mentre seguim enfocats en el futur", ha dit.
De cara a la segona meitat de l'any, Puig ha avançat que prepara diversos llançaments "significatius" de productes, entre els que ha ressaltat noves fragàncies, una d'elles amb la model Gigi Hadid com a protagonista. La multinacional espera que això, juntament amb un augment de les vendes, comporti una millora dels resultats i ha assenyalat "l'estacionalitat" del seu negoci, que tendeix a millorar cap a finals d'any. El director executiu ja ha avançat que els mesos de juliol i agost han deixat xifres "encoratjadores".
Les accions de Puig cauen més d'un 10%
Els primers resultats de Puig des que és empresa cotitzada no han tingut una bona acollida entre els inversors, ja que el preu de les accions s'han arribat a desplomar fins a més d'un 10%. Així, al voltant de les deu del matí, les accions es venien a un preu lleugerament per sobre els 22 euros. En el moment del seu debut als parquets la primavera passada ho va fer a 24,5 euros per acció.