• Empresa
  • Puig guanya 247 milions d'euros en el primer semestre del 2025, un 3,9% més

Puig guanya 247 milions d'euros en el primer semestre del 2025, un 3,9% més

Les vendes de la multinacional cosmètica creixen un 5,9% fins als 2.299 milions d'euros

El president executiu de Puig, Marc Puig, a la cerimònia de la tocada de campana que marca la sortida a borsa de la companyia | ACN
El president executiu de Puig, Marc Puig, a la cerimònia de la tocada de campana que marca la sortida a borsa de la companyia | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
10 de Setembre de 2025 - 09:09

La firma de cosmètics Puig va guanyar 247,3 milions d'euros en el primer semestre del 2025, un 3,9% més que en el mateix període del 2024, tot i veure's afectada negativament "per la diferència de canvi de divises en els resultats financers i per uns menors beneficis de les empreses associades", segons ha informat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV)

 

En paral·lel, les vendes de la multinacional catalana van créixer un 5,9% en els primers sis mesos de l'any fins als 2.299 milions d'euros, amb un ebitda ajustat que ha augmentat un +8,6% per arribar als 445 milions. Puig ha anunciat l'ascens de José Manuel Albesa com a director executiu adjunt, un càrrec de nova creació i que liderarà totes les divisions de la companyia.

"Tal com vam comunicar al juliol, en el primer semestre del 2025 hem registrat un fort creixement a totes les regions, superant significativament les xifres del mercat, en un reflex de la bona salut de les nostres marques", ha celebrat el president i CEO de Puig, Marc Puig. "El segment de fragàncies ha continuat destacant i resulta esperançadora la recuperació del segment de maquillatge en el segon trimestre", ha continuat Puig. "Hem aconseguit aquests resultats al mateix temps que el nostre ebitda ajustat va augmentar un 8,6% interanual, millorant el nostre marge fins a un 19,4%, en línia per aconseguir els nostres objectius per al 2025", ha recalcat el president i CEO de Puig, que s'ha mostrat satisfet del nomenament de José Manuel Albesa com a Deputy CEO de Puig.

 

Puig: "El segment de fragàncies ha continuat destacant i resulta esperançadora la recuperació del segment de maquillatge en el segon trimestre"

"En José Manuel és la persona idònia per a aquest nou càrrec i estic desitjant avançar en aquesta nova fase del desenvolupament de Puig gràcies a la nostra sòlida relació de confiança", ha apuntat Marc Puig. "El segon semestre és el nostre període més actiu i tenim per endavant la demanda de la campanya de Nadal, així com el llançament completa de La Bomba, la nova fragància de Carolina Herrera", ha avançat el CEO de Puig. De fet, Puig ocupa tres dels deu primers llocs en el rànquing mundial de marques de fragàncies amb Rabanne, Carolina Herrera i Gaultier; mentre que Charlotte Tilbury es manté en la primera posició de les marques de maquillatge de prestigi al Regne Unit i en la tercera posició als Estats Units.

Per segments de negoci, Fragàncies i Moda lidera les vendes amb 1.685 milions d'euros en el primer semestre del 2025, un +6,5%, i el 73% de la facturació de Puig. Segueix el sector de Maquillatge amb 339 milions de vendes, un 1,4% més, i el sector de Cura de la Pell amb 275,5 milions, un +8,1%, sobretot gràcies a l'impuls de la marca Uriage, especialment de la línia de protecció solar. El creixement de Puig a escala internacional també ha estat significatiu i homogeni en el primer semestre del 2025 i destaca el sector Àsia-Pacífic amb 233,6 milions en vendes, un 14,7% més que en el primer semestre del 2024. Pel que fa a Amèrica, les vendes van sumar 867 milions, un 6,5% més, i Europa-Orient Mitjà-Àfrica uns 1.199 milions, un +3,9%.

Puig manté les seves perspectives per a l'exercici 2025, amb un objectiu de creixement de les vendes d'entre el 6% i el 8%, i d'expansió contínua del marge d'ebitda ajustat.