Renfe entrega 778.000 abonaments bonificats

Entre els mesos de maig i juliol, la majoria de bitllets expedits són de Rodalies i Mitja Distància

Imatge d'un tren de Rodalies a l'Estació de França | iStock Imatge d'un tren de Rodalies a l'Estació de França | iStock

Renfe ha donat a conèixer que, entre els mesos de maig i juliol, ha entregat 778.000 abonaments bonificats. Gran part d’aquests bitllets corresponen als serveis de Rodalies i Mitjana Distància. També s’han activat 12.500 títols d’Avant amb descomptes del 50%. Els abonaments bonificats pels desplaçaments a partir de l'1 de setembre ja es poden adquirir des del dimarts passat a través de la web de Renfe i els canals de venda habituals. Aquests títols estaran vigents fins a finals d'any. Igual que en els casos anteriors, cal dipositar una fiança que es retorna si es fan un mínim de 16 desplaçaments.

En un altre ordre, des del 28 de juliol, Renfe ha assolit un nou objectiu de la seva estratègia a França amb la primera ruta del nou servei d’alta velocitat a Marsella. A les 13:25h, el primer tren va sortir de l’estació d’Atocha (Madrid) amb destinació cap a la segona ciutat més poblada de França. Dues setmanes abans, la companyia ja va inaugurar la connexió entre Barcelona, Girona, Figueres i Lió.

Des del 21 de juny fins a l’actualitat, Renfe ha superat els 70.000 bitllets venuts per les rutes que uneixen Catalunya i Espanya amb destinacions com Montpeller, Narbona, Ais de Provença, Avinyó, Nimes, Perpinyà o Besiers. El pròxim objectiu de l’empresa ferroviària serà arribar fins a París per convertir-se en un operador de referència dins del mercat francès, coincidint amb la celebració dels Jocs Olímpics 2024.

En clau empresarial, Renfe també apostar per la innovació amb la transformació de les estacions de Rodalies en Green Mobility Hubs. Aquest projecte vol reformular els aparcaments dissuasius de les terminals en nodes de mobilitat segura, sostenible i connectada a les àrees d’influència dels seus entorns urbans i interurbans.
Els Green Mobility Hubs convertiran les estacions de Rodalies en nodes intermodals de mobilitat sostenible per facilitar una solució de primera i darrera milla com a alternativa a l’ús del vehicle privat, oferint una connexió intermodal amb altres modes de transport. Aquests espais disposaran de zones destinades per a la micromobilitat (moto, bicicleta o patinet) i mobilitat compartida, la gestió de l’intercanvi de bateries o la implantació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, així com l’establiment d’àrees accessibles per a serveis de mobilitat.

Més informació
Renfe estrena el nou servei d'alta velocitat amb Marsella
Renfe transformarà les seves estacions de Rodalies en 'Green Mobility Hubs'
Renfe estrena la nova ruta Barcelona-Lió
Avui et destaquem
El més llegit