Mango torna a beneficis gràcies a unes vendes rècord

La companyia obté 21 milions d'euros de beneficis el 2019 enfront de les pèrdues de 35 milions de l'any anterior

El consejero delegado de Mango, Toni Ruiz, en una imagen de archivo | Europa Press El consejero delegado de Mango, Toni Ruiz, en una imagen de archivo | Europa Press

La multinacional catalana de moda Mango ha tornat a beneficis el 2019, amb uns guanys nets de 21 milions d'euros enfront de les pèrdues de 35 milions que va registrar el 2018. Això ha estat possible gràcies a un rècord de facturació, de 2.374 milions, un 6,3% més respecte als 2.233 milions ingressats un any abans.

El 2019, Mango va superar en 47 milions les vendes obtingudes el 2015, quan es va registrar la millor dada històrica de facturació de la companyia, un augment que ha anat acompanyat d'un Ebitda de 194 milions, un 43,7% més, i d'un resultat brut de 41 milions.

En declaracions a Europa Press, el recentment nomenat conseller delegat de la companyia, Toni Ruiz, ha destacat que l'exercici passat va ser "extraordinàriament satisfactori", i, preguntat per les previsions per a aquest 2020 ha explicat que la firma treballa amb l'objectiu de superar novament el rècord de vendes.

Més info: Mango nomena Toni Ruiz com a nou conseller delegat

"Ens agradaria un increment similar al de l'any passat, però les circumstàncies actuals ens impedeixen realitzar una previsió. En online, sí que hem marcat un objectiu de creixement de vendes del 20% sobre la xifra que tanquem l'any passat", ha afirmat.

Aquest creixement és inferior al registrat el 2019, del 26,7%, assolint els 564 milions d'euros i representant el 23,7% del total de la facturació de Mango. Espanya es manté com el primer mercat en vendes, en concentrar el 23%, mentre que el 77% restant correspon a mercats exteriors i, per línies de negoci, Man, Kids i Violeta han representat el 18% de les vendes, destacant la col·lecció d'home, que va créixer per sobre del 20% i va superar els 200 milions de facturació.

​Per la seva banda, les vendes en les tendes físiques van créixer un 5,5% en termes comparables, i el parc d'establiments es va situar al tancament de l'exercici en 2.188, cinc més que en 2018, aconseguint una superfície de venda de 803.000 metres quadrats, un 1% menys, repartits per 110 països.

Ruiz ha explicat que, si ben Mango acaba d'obrir a Maldives, els plans de la companyia no passen per endinsar-se en nous països, sinó que vol consolidar-se on ja està present.

"El 2020 seguirem millorant el nostre parc de botigues, però el nostre focus no està tan posat a augmentar la superfície comercial sinó a anar substituint botigues petites per botigues de major grandària, així com a anar actualitzant tendes l'interiorisme de les quals hagi quedat desfasat", ha aclarit.

L'impacte del coronavirus

Preguntat sobre les afectacions en l'activitat de Mango derivades del brot internacional de coronavirus, Ruiz ha assegurat que la multinacional "no té cap problema de proveïment en aquests moments".

"Si bé és cert que inicialment la producció a Xina estava molt afectada, avui està ja a nivells superiors al 80%. A causa d'aquesta aturada inicial de la producció a Xina, Mango ha decidit volar alguns models de la col·lecció que podrien haver sofert retards", ha apuntat, si bé ha precisat que l'impacte econòmic és menor i que en cap cas es repercutirà als clients.

Ha afegit que algunes produccions s'han traslladat a altres països amb els quals Pispo ja treballa habitualment, com amb Índia o el Marroc: "Per tot això volem deixar clar que Pispo no té cap problema de proveïment i que les col·leccions seran a temps a les nostres botigues".

Quant a la plantilla, la multinacional està seguint els protocols que estableixen les administracions dels diferents països en els quals hi ha afectació per Covid-19: "La prioritat està sempre enfocada a assegurar la salut dels nostres clients i de tots els nostres treballadors".

Deute financer

El deute financer net s'ha retallat de 415 a 184 milions d'euros en dos anys: "La nostra situació financera és la millor que hem tingut en molts anys. Avui som capaços de retornar tot el nostre deute amb el que genera la companyia en un any. El nostre objectiu és seguir reduint-la, però sense renunciar a projectes que incrementin la nostra rendibilitat".

Per dona suport a aquest creixement, la firma propietat d'Isak Andic es recolza en els 10 magatzems logístics que té repartits pel món i en l'ampliació del centre logístic de Lliçà d'Amunt. Un dels més grans d'Europa, té una superfície de 180.000 metres quadrats, si bé es preveu ampliar-ho en 90.000 metres quadrats i que aconsegueixi els 270.000 el 2023, una ampliació que suposarà una inversió de 35 milions d'euros.

Més informació
Mango invertirà 35 milions d'euros a ampliar la planta de Lliçà
Mango estrena una col·lecció de bijuteria en 3D
Mango només produirà amb cotó sostenible a partir del 2025
Avui et destaquem
El més llegit