
El Banc Sabadell està "immers" en la fase final d'elaboració del seu nou pla estratègic, que presentarà el dia 24 de juliol, segons ha informat aquest dimecres l'entitat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). El comunicat arriba un dia després que el Consell de Ministres decidís autoritzar l'oferta pública d'adquisició (OPA) del BBVA sobre la firma catalana, amb la condició que el banc biscaí mantingui per separat el Sabadell durant almenys tres anys.
El 'Pla estratègic 2025-2027' contindrà els objectius principals que guiaran l'activitat del Grup Banc Sabadell en els propers exercicis. La companyia ha destacat que un cop finalitzat i aprovat pel seu consell d'administració, previst per al proper mes de juliol, es presentarà el dia 24 de juliol, coincidint amb la publicació dels seus resultats del segon trimestre d'aquest any.
Independència jurídica i operativa durant tres anys
El Govern ha decidit aquest dimarts aprovar l'OPA de BBVA sobre Sabadell a condició que ambdues entitats mantinguin la personalitat jurídica i patrimonis separats i autonomia de gestió durant tres anys, prorrogables per dos més. Transcorreguts aquests tres anys, l'executiu valorarà l'eficàcia de la condició establerta, podent ampliar la seva durada per un període addicional de dos anys més.
Aquesta decisió es produeix després que la CNMC aprovés l'OPA amb condicions i després de rebre la no oposició per part del Banc Central Europeu. El Govern també ha decidit mantenir els compromisos que va acceptar la CNMC per part de BBVA per autoritzar l'operació. A més, el ministre Cuerpo ha emfatitzat que no es podran realitzar expedients de regulació d'ocupació relacionats amb aquest procés pel fet que ambdues entitats hauran de continuar sent independents.
La decisió està fonamentada en cinc criteris d'interès general diferents de la competència: garantir que es compleixen objectius de regulació sectorial, protegir les plantilles, la cohesió territorial, la política social i la promoció de la investigació i desenvolupament. Aquesta autonomia en la gestió de l'activitat s'haurà de concretar, almenys, en el manteniment d'una gestió i presa de decisió autònoma en relació amb les decisions de finançament i crèdit, particularment a pimes; recursos humans, xarxa d'oficines i serveis bancaris; i obra social a través de les seves fundacions.