• Empresa
  • Seat accelera el muntatge de bateries i carrosseries per a dos nous models elèctrics

Seat accelera el muntatge de bateries i carrosseries per a dos nous models elèctrics

La planta comptarà amb processos completament robotitzats i un total de 500 professionals, i produirà el Cupra Raval i el Volkswagen ID.2all

    Diversos treballadors de Seat, l'empresa que més factura de Catalunya | EP
    Diversos treballadors de Seat, l'empresa que més factura de Catalunya | EP
    Redacció VIA Empresa | ACN
    Barcelona
    21 de Maig de 2025

    Seat ha anunciat que ha assolit dues "fites clau" per avançar cap a la fabricació de vehicles elèctrics a la planta de Martorell, com és l'assemblatge de sistemes de bateries en presèrie i la fabricació presèrie de les primeres peces de carrosseria en la nova premsa PXL per als dos models que es produiran a la fàbrica: el Cupra Raval a partir de l'any que ve, i el Volkswagen ID.2all.

     

    L'assemblatge dels sistemes de bateria es fa com a pas previ de la producció en sèrie i permet a la companyia fer les primeres proves, els processos i els productes abans de començar el llançament dels nous models. Aquesta fita s'ha aconseguit en menys d'un any i mig des de l'inici de les obres de la nova planta d'assemblatge de bateries.

    Els treballs d'edificació  la nova planta i instal·lació de la maquinària necessària per a la producció en sèrie estan a la seva recta final. Durant aquesta fase, el procés d'assemblatge de bateries en presèrie combina estacions automatitzades i d'altres de manuals. Al final, la planta comptarà amb processos completament robotitzats i un total de 500 professionals.

     

    300.000 bateries l'any

    Paral·lelament, la marca està construint un pont de 600 metres de longitud, equipat amb un sistema transportador que permetrà traslladar les bateries de forma automatitzada des de la planta d'assemblatge fins al taller de muntatge. S'ha previst una inversió de 300 milions d'euros i una superfície de 64.000 metres quadrats. Amb tot, l'espai tindrà una capacitat màxima de 300.000 bateries anuals.

    D'altra banda, a producció en presèrie de les primeres peces de la carrosseria del Cupra Raval a la nova premsa PXL de la fàbrica de Martorell. Aquesta instal·lació, ja en funcionament des del 2024, està dissenyada per optimitzar la producció i permet fabricar peces de mida gran amb una eficiència superior, concretament amb 15 cops per minut i una capacitat d'estampació de peces de fins a quatre milions de peces anuals.