SOMOS, quan imatge i autoestima van de bracet

El projecte, desenvolupat en “el mercat ideal”, ofereix diagnòstics gratuïts i productes centrats a solucionar les alteracions del cabell

A l’Estat hi ha un 42,6% de persones que pateixen alopècia | iStock A l’Estat hi ha un 42,6% de persones que pateixen alopècia | iStock

A l’Estat hi ha un 42,6% de persones que pateixen alopècia. I és que Espanya es troba ben a prop de liderar aquest rànquing mundial: només és superada per la República Txeca, amb un 42,79% de la població. Aquestes dades, que sorgeixen d’un estudi de TripAdvisor, expliquen per què el mercat espanyol del tractament de l’alopècia és un dels més grans del món. 

“És el país ideal per arrencar un negoci en aquest sector” comenta a VIA Empresa Iván Pérez, CEO i fundador de SOMOS, qui en adonar-se d’aquesta estadística i després de conèixer casos propers que pateixen alteracions del cabell, va decidir, durant la pandèmia, emprendre un nou projecte “100% digital i que busca millorar el benestar i l’autoestima de les persones a través de la cura personal”. En aquest sentit, el fundador apunta que “l’autoestima està molt lligada amb la imatge que projectem, i el cabell juga un paper molt important”. 

A l’Estat hi ha un 42,6% de persones que pateixen alopècia

La influència del cabell en l’autoestima

Després de mesos d’investigació, en la fase inicial de SOMOS, que va començar posant el focus en el sector masculí, Pérez va constatar tres fets que han marcat el camí a seguir del projecte: “Primerament, als homes els hi costa molt parlar sobre temes que els hi afecta l’autoestima, no són tan oberts com les dones”, detalla el fundador, qui afegeix que “en segon lloc, quan un home té un problema i veu que un altre ho està solucionant, es crea un match molt ràpid, i per això volem generar un sentiment de comunitat. Finalment, ens vam adonar que, com que no és un tema de vida o mort, molts l’arrosseguen, ja que és un tema complex. L’excés d’anàlisi porta a la paràlisi”.

Davant d’aquestes conclusions, Pérez va decidir crear un espai en línia que ofereix diagnòstics gratuïts i que, segons afirma, substitueixen els dermatòlegs en un 95% dels casos per lluitar contra la caiguda del cabell, la grassa, brutícia, caspa i picor. L’equip de sis persones que treballa a SOMOS, que ha disposat de l’ajut d’un programa d’incubació de Barcelona Activa, proposa una rutina personalitzada acompanyada dels seus productes, que té en compte les dades biològiques de cada client. 

“Ens encarreguem de tancar tot el cicle, ja que, a més, fem el seguiment del tractament”, apunta el fundador, qui destaca que “és molt important perquè cada cas necessita una solució diferent, en funció del seu tipus de pell, de problema i de la seva situació. Les persones somatitzem molt els problemes a través de la pell i del cabell”.

Ingredients naturals per a un públic masculí i femení

Pérez no va trigar a enfocar-se en el públic femení, que també es va interessar en el projecte des dels seus inicis. En l’actualitat, més de 600 persones han provat els productes de SOMOS, entre els quals destaquen locions i xampús regeneradors, anticaspa, hidratants i higienitzants, compostos per més d’un 95% d’ingredients naturals.

Els productes de SOMOS estan compostos per més d’un 95% d’ingredients naturals

Així i tot, el següent pas de la firma és deixar d’externalitzar la producció. “Actualment, el nostre objectiu consisteix a consolidar les vendes a l’Estat i millorar l’experiència de l’usuari, però, sobretot, volem passar a produir nosaltres els productes”, detalla Pérez.

“Ho hem de fer tot perfecte”

El fundador valora que desenvolupar un projecte com SOMOS no és una tasca fàcil. “Les marques que venem els productes directament al consumidor ho hem de fer tot perfecte, el consumidor sempre et jutjarà molt”. A més, Pérez valora molt positivament el potencial de Barcelona com a hub europeu d’startups: “em sap greu que molta gent pensi que no disposem d’ajuts o facilitats per poder emprendre, ja que Barcelona en posa moltes i és important que tothom en sigui més conscient”.

Més informació
Rolldbox, i els videojocs en català que “transformen la toxicitat en positivitat”
Kiversal, o per què el sistema sanitari és una mica més intel·ligent
Väcka, o com consumir formatge si ets vegà
Avui et destaquem
El més llegit