Stockagile: la transformació digital del comerç al detall és catalana

La firma, que ja compta amb més de 500 clients, promet reduir els costos en un 30%, multiplicar per tres el temps d’entrega i augmentar un 5% les vendes

Miquel Subirats i Joan Subirats, cofundadors de Stockagile | Cedida Miquel Subirats i Joan Subirats, cofundadors de Stockagile | Cedida

Mancar d’un pla de transformació digital no és una opció per a un teixit empresarial que aspira a créixer. La capacitat d’adaptació de les empreses a les darreres innovacions tecnològiques esdevé clau a l’hora d’encarar les exigències del mercat actual i de les demandes dels seus consumidors, i l’ecosistema empresarial català ho té cada vegada més clar: el 79% de les empreses tenen iniciatives de transformació digital en marxa. Així, el comerç ha estat un dels sectors que més involucrat s’ha vist en aquesta transformació, convertint-se en un canal que fa servir el 82% dels consumidors catalans.

Tanmateix, allò que per a la ciutadania suposa un gran avenç, per a algunes empreses és tot un repte. Per aquest motiu, sorgeixen iniciatives com Stockagile, que mitjançant la innovació tecnològica es proposa “maximitzar la rendibilitat dels retailers”: “Ajudem les empreses a augmentar les vendes, evitar ruptures d’estoc, optimitzar les operacions, augmentar la rapidesa en l’entrega de les comandes i, en moltes ocasions, a evitar errors humans”, apunta a VIA Empresa el CEO i cofundador de la iniciativa, Miquel Subirats, detallant l’objectiu que es va proposar juntament amb el seu germà, Joan Subirats, soci i cofundador de Stockagile: “Transformar la forma en com el comerç al detall treballa a escala mundial mitjançant la innovació tecnològica”.

El 82% dels consumidors catalans ja realitza les seves compres en entorns digitals

Més de 500 clients amb prop de 1.200 botigues

Aquest programari es tracta d’un sistema de planificació de recursos empresarials (ERP) que va disposar d’un programa de mentoria de Barcelona Activa, i dins de l’àmbit d’aquesta tipologia de programaris es diferencia per estar enfocat en el món del comerç al detall. I és que més de 500 clients que sumen prop de 1.200 botigues han apostat per aquesta eina, que promet reduir els costos en un 30%, multiplicar per tres el temps d’entrega, augmentar un 5% les vendes i estalviar fins a un 40% de temps. 

Els germans Subirats, que feia més de 15 anys que estaven vinculats als sectors del software i del comerç al detall, van veure una oportunitat: “Les pimes tenien poques opcions modernes, o feien una inversió econòmica molt gran, o no disposaven d’un programari modern”, explica l’empresari, qui detalla que el projecte va engegar el gener del 2021 “amb l’ajut dels primers retailers que vam trobar disposats a treballar amb nosaltres. Vam començar cocreant el projecte amb ells”.

Des de marques reconegudes fins a botigues de barri

Des d’aleshores, l’equip de Stockagile ha evolucionat a un equip de 22 persones i ja disposa de tota mena de clients, des de marques reconegudes arreu de l’Estat fins a botigues de barri, dedicades principalment a l’àmbit de la moda, els complements o la cosmètica. Destaquen casos d’èxit com ara Shon Mott, Blaw Store, Dogos o Mushitek que, igual que més de 500 firmes han confiat en aquest programari impulsat pels germans Subirats.

El programari ofereix tres plans, dels quals un és gratuït i serveix per testejar-lo, i, d’altra banda, es troba la tarifa Grow que té un cost de 79 euros al mes (65,8 amb la subscripció anual) i la tarifa Enterprise, que es tracta d’un pla personalitzat en funció de les necessitats del client. “El 2024 es presenta com l’any de la consolidació com el programari referent per a les mitjanes empreses de retail que tinguin múltiples canals de venda i necessitin una solució tecnològica pensada per maximitzar la seva rendibilitat”, comenta Subirats.

Subirats: “Com a emprenedor és fonamental no començar a fer res sense haver validat que soluciones un problema real a algú”

Després de prop de tres anys dedicant-se plenament al seu projecte, l’emprenedor valora el gran aprenentatge d’escalar un equip “tenint els recursos i les bases necessàries. En cas contrari, pot suposar molta ineficiència”. “Que tinguis diners no vol dir que puguis escalar de pressa el teu equip, ho has de fer quan els diferents rols que necessites estan preparats per fer-ho”. Així i tot, Subirats subratlla la importància de complir una premissa fonamental abans de plantejar-se aquestes qüestions: “Com a emprenedor és fonamental no començar a fer res sense haver validat que soluciones un problema real a algú”. 

Més informació
L'empresa que subtitula la programació de TV3 els 365 dies de l'any
Delectatech, el Google Maps català del sector Horeca
Smart Monkey, el nou aliat català, eficaç i intel·ligent per acabar amb les entregues fallides
Avui et destaquem
El més llegit