Telefónica es manté en creixement i factura 6.164 milions fins al juny

L'empresa ha accelerat el creixement en el segon trimestre de l'any però també ha perdut clients

El president executiu de Telefónica, José Maria Álvarez-Pallete | EP El president executiu de Telefónica, José Maria Álvarez-Pallete | EP

Telefónica España ha facturat 6.164 milions d'euros fins al juny, un 1,1% més respecte al primer semestre de l'any passat després d'accelerar al segon trimestre, amb un creixement de l'1,3% i facturar 3.085 milions, gràcies a la venda de terminals, serveis tecnològics, el retorn del 'roaming' a nivells habituals, i el llançament de les noves tarifes MiMovistar. 

L'Oibda (resultat operatiu) de la companyia ha estat de 2.254 milions d'euros, un 4,2% menys que el mateix període de l'any passat. Tot i així, la firma ha reduït la caiguda en el segon trimestre i ha millorat l'expectativa del mercat, segons l'informe financer presentat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La venda de terminals s'ha disparat en un 84,5% a causa de la inclusió de dispositius electrònics a les tarifes, fins a suposar més de 283 milions d'euros i ser el principal vector de creixement. Així mateix, el pagament mensual per client (ARPU) dels clients de Telefónica ha estat de 90,7 euros, un creixement del 2,4% interanual, tot i que suposa un descens respecte els 91,1 euros del trimestre anterior.

D'altra banda, la companyia ha perdut un 0,5% dels seus accessos al detall en els darrers 12 mesos per acabar amb un total de 36,68 milions, mentre que els accessos majoristes s'han mantingut estables en 3,6 milions, amb un creixement a doble dígit (11%) dels clients majoristes de fibra òptica.

A finals de juny, Telefónica tenia 15 milions de línies mòbils de contracte i 715.100 de prepagament, un 0,7% i un 11,3% iteranual menys, respectivament. Tot i això, les línies d'IoT s'han disparat un 21,1%, fins a 3,2 milions. La companyia també compta amb 8,2 milions de clients de telèfon fix (-3,7%) i 5,85 milions de clients de banda ampla, dels quals 4,9 milions ja tenen fibra òptica, (+4,5% ).

El nombre de clients convergents ha caigut un 3,1% els últims 12 mesos fins als 4,5 milions, mentre que els clients de TV de pagament s'han reduït un 5,6% fins als 3,58 milions. L'operador, però, ha assenyalat que el 10% d'aquests clients convergents ja han adoptat les noves tarifes i que l'evolució comercial ha millorat a partir del maig arran del nou portfoli. La firma ha subratllat que aquest segon trimestre ha arribat a la menor taxa de cancel·lació en sis anys.

En termes d’Inversió, l’empresa ha destinat 642 milions d’euros a capex, un 7,8% menys en termes orgànics. La xarxa de fibra òptica de Telefónica és de 27,5 milions d’unitats immobiliàries, un 5,3% més extensa que fa un any. A més, la firma va anunciar a principis de setmana un acord per vendre el 45% de la seva fibra rural a Vauban i Predica per 1.027 milions com a part d'un acord pel qual es desplegarà en 1,6 milions de llars més.

Més informació
La filial financera de Telefónica i CaixaBank quadruplica benefici i incorpora nou conseller
Els beneficis de Telefónica cauen un 20% tot i l'augment d'ingressos
Telefónica compra l'empresa alemanya BE-terna, especialitzada en serveis al núvol
Avui et destaquem
El més llegit