La transformació digital ja és una decisió estratègica per a les empreses

Un estudi d'EADA posa de relleu que la comunicació i la productivitat són els camps en què millor es treballa aquest canvi en les companyies

Els directius aproven amb un 5,9 en maduresa digital | iStock Els directius aproven amb un 5,9 en maduresa digital | iStock

La transformació digital ja és una decisió estratègica per a les empreses. Aquesta és una de les conclusions a què ha arribat el III Estudi Nivell digital directiu presentat per EADA Business School, que ha realitzat enquestes a 400 directius de diferents sectors i empreses de diferents mides. Ara bé, el nivell de maduresa digital dels directius treu un aprovat just i es queda amb un 5,9.

Més info: La transformació digital s'impulsa des de la direcció general

Segons el professor d'EADA i director de l'estudi, Ramón Costa, aquest resultat "no hem d'interpretar-lo com a un estancament, sinó com donar major consciència digital, un bany de realitat que permet ser molt més conscients de la complexitat de la transformació que pateixen les nostres empreses".

Un 54% dels executius enquestats basen la seva estratègia en la transformació digital de la seva empresa, mentre que el 14% creuen que el màrqueting és la millor opció i el 12% aposta per les visions tecnològiques. Només fa tres anys que les empreses percebien que el que era digital tenia a veure amb el màrqueting digital i era aquesta àrea la que liderava el rànquing de l'estudi.

Lideratge i comunicació

Segons l'estudi, el lideratge, la comunicació i la productivitat són els camps en què millor es treballa la transformació digital d'una empresa, sobretot en l'aplicació d'eines de productivitat personal i d'equip. Tanmateix, però, l'informe subratlla que la creativitat i la innovació "són una assignatura pendent" i destaca que cal avançar les habilitats relacionades amb la marca digital, la identificació i el seguiment d'indicadors de reputació digital.

Això sí, en els darrers anys s'ha millorat "la capacitat d'aprofitar les tecnologies per poder treballar en diferents entorns, ubicacions, moments i dispositius de forma integrada i en l'establiment de canals digitals", així com en el "manteniment d'una xarxa de contactes professionals en entorns virtuals".

De fet, una de les coses que més destaca de l'estudi són "les diferents tecnologies de comunicació, adaptades a l'inerlocutor i ocasió, les eines de col·laboració i la participació en xarxes socials i canals públics corporatius".

Més informació
L'Estat crearà 27 noves oficines de transformació digital
La transformació digital arriba a la Barcelona Industry Week
Avui et destaquem
El més llegit