Tropicfeel, la marca pionera en moda i accessoris per a viatgers, ha consolidat la seva posició al mercat internacional després de tancar l'any 2023 amb una facturació de 27 milions d'euros. La companyia ha aconseguit aquests bonsresultats després d'haver-se posicionat en mercats clau com ara els Estats Units. Aquest país ja ha esdevingut el seu principal mercat, ja que suposa més del 20% del total de la facturació, seguit per Alemanya, el Regne Unit i Espanya.
La marca, que opera a 65 països a escala mundial, ha venut més de 351.000 productes el 2023. Per categories, el 47% prové de les vendes de calçat, un 43% de motxilles i accessoris, i el 10% restant de la venda de roba. “2023 ha estat un gran any per a la companyia. Estem assolint uns ingressos recurrents estables i la nostra presència i penetració als mercats internacionals cada vegada és més sòlida", ha descrit AlbertoEspinós, fundador i CEO de la firma, qui ha afegit que "tot això és perquè comercialitzem productes que cada vegada són més tècnics i que incorporen més tecnologia”.
La marca, que opera a 65 països a escala mundial, ha venut més de 351.000 productes el 2023
En aquest sentit, l'empresari ha apuntat que “la tecnologia és i serà una de les claus del bon funcionament de la companyia, com ja s'ha pogut comprovar amb el llançament de les sabatilles Canyon HDry. Després de cinc anys de recerca, vam saber trobar l'equilibri perfecte entre confort i estil. Aquest és l‟exemple a seguir per al desenvolupament d‟altres productes”.
De cara al 2024, l'empresa preveu un creixement de doble dígit en la facturació així com una aposta important pel talent. En els seus plans està passar de 45 empleats a 70 a finals d'any, cosa que pràcticament doblaria la plantilla. D'altra banda, Tropicfeel continuarà apostant per la innovació als seus productes. Precisament, durant les pròximes setmanes la companyia té previst el llançament de l'All Terrain Collection, la seva esperada col·lecció de primavera estiu de sabatilles water friendly que combinen comoditat, estil i funcionalitat.
La petjada verda de Tropicfeel
La companyia ha estat reconeguda recentment com una empresa B Corp formant part d'una comunitat global que treballa com a motor de canvi cap a un planeta millor. El 2023, Tropicfeel va estalviar més de 310.000 kilograms de CO2. Aquest fet ha estat possible perquè tots els seus productes estan fets amb materials reciclats i 100% vegans. Així mateix, la cadena de subministrament també compta amb un acord d'associació i codi de conducta que inclou clàusules socials i mediambientals que han de complir.