Les vendes de Seat cauen per la manca de components però Cupra es dispara

La companyia prioritza els models de la seva nova marca, amb més marge de benefici

El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths | Cedida El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths | Cedida

Les vendes totals de Seat durant el 2022 han caigut un 18,1%, fins a les 385.600 unitats, per culpa de la manca de subministraments, que alenteix el ritme de fabricació i les entregues. Malgrat això, la marca Cupra ha disparat les vendes, assolint el seu màxim històric amb 152.900 vehicles entregats, un 92,7% més que l'any anterior. De fet, l'empresa que lidera Wayne Griffiths ha pres la "decisió estratègica" de prioritzar l'entrega de cotxes Cupra, que tenen més marge de benefici que els models Seat, per oferir "estabilitat en el conjunt de la companyia" a llarg termini. Les entregues de models Seat han caigut un 40,5%, amb 232.700 unitats.

Segons ha explicat Griffiths en un comunicat, la decisió de prioritzar l'entrega de models Cupra "ha afectat inevitablement les entregues de Seat" però era "essencial" per garantir estabilitat a l'empresa en un context "imprevisible" marcat encara per la manca de subministraments. "Cupra ha continuat superant les expectatives i ha consolidat la seva posició com la marca d'automòbils que més creix a Europa", ha afirmat el CEO de Seat, que ha afegit que no noten "signes de desacceleració" en l'interès de la marca de models com el Formentor.

Griffiths ha explicat que de cara al 2023 es continuarà prioritzant la marca Cupra –que llançarà el model Tavascan, totalment elèctric- i es treballarà en l'electrificació del conjunt de la companyia.

Més informació
Seat amplia els ERTO
Indústria rebaixa en 41 milions el Perte del vehicle elèctric per al projecte encapçalat per Seat
Seat fabricarà un model elèctric a la Xina
Avui et destaquem
El més llegit