Vonzu, el programari pensat per la comoditat de l'usuari

El programari de missatgeria i transport que agilitza i integra tots els processos de la comanda

Mario Martínez i Nacho Grau, foundadors de Vonzu | Cedida Mario Martínez i Nacho Grau, foundadors de Vonzu | Cedida

El comerç en línia és una realitat i podríem dir que cada vegada més empreses treballen per desenvolupar el seu sector e-commerce en la mateixa mesura que ho fan amb els espais físics. Però, amb cada oportunitat ve un repte i és que amb la creixent demanda de compres en línia les empreses tenen poc marge per resoldre problemes tan reals com els enviaments o el transport d’aquests productes. Vonzu és una startup que opera des del 2018 amb l’objectiu de facilitar aquestes entregues i transports per a les empreses de missatgeria i les marques, proporcionant així un programari especialitzat per a controlar les comandes.

“Vam començar sent un programar per a empreses de transport i missatgeria”, explica Mario Martínez, cofundador de la companyia. Encara que la idea inicial tingués futur, l’empres no només es va quedar en les empreses de missatgeria, sinó que gràcies a la col·laboració de Barcelona Activa i la creixent demanda a causa de la pandèmia van decidir obrir una nova línia d’actuació: “Ara anem directament a les marques, també”, explica Nacho Grau, cofundador de Vonzu. I és que només d’aquesta manera aconseguien el que realment era l’objectiu principal, “donar una millor experiència de compra a l’usuari”, afegeix el cofundador.

El programari que ha dissenyat la startup engloba tots i cadascun dels processos pels quals passa un producte abans de ser entregat, és a dir, controla l’enviament i l’arribada dels paquets. A part, també integra qualsevol empresa externa que treballi per la mateixa marca, així quan es delega a un operador més petit la mateixa marca pot tenir els productes controlats a través de Vonzu: “Per a nosaltres és com treballar des d’una torre de control, ho integrem tot i ho tenim tot controlat”, explica Martínez.

Grau: “Moltes empreses demanen poder personalitzar les seves dades per a fer les comandes més útils pels seus clients”

La companyia ja compta amb mig miler de clients directes i indirectes, és a dir, clients que potser no tenen instal·lat el seu programari, però que se’n beneficien. Les companyies que sí que tenen contractats els seus serveis paguen una quota mensual o anual i tenen la possibilitat de personalitzar els seus projectes, perquè tal com explica Grau: “Moltes empreses demanen poder personalitzar les seves dades per a fer les comandes més útils pels seus clients”.

Creixement per la pandèmia

Vonzu treballa sobretot amb empreses nacionals i portugueses, però no descarta una internacionalització. De fet, en els pròxims mesos es consolidaran al carib, Costa Rica i Mèxic. Tot i això, els cofundadors afirmen que “el seu creixement ha sigut orgànic, però s’ha accelerat amb la covid-19”, un fet que ha suposat que “moltes empreses despertessin”. D’aquesta manera, l’empresa que va facturar gairebé 60.000 euros en el seu primer any de vida, facturava gairebé quatre vegades més durant la pandèmia i després de la crisi: “Al final el nostre producte es convertia en alguna cosa interessant per a les marques”, explica Grau.

Martínez: “Volem començar a especialitzar-nos en devolucions perquè també creiem que és un mercat poc explorat”

A partir d’aquest creixement accelerat la companyia ha fixat uns objectius en dos eixos. “Primer volem millorar la plataforma i seguir interconnectant tots els processos”, declara Grau. Pel que fa a la segona línia d’actuació, Martínez descriu que també es plantegen l’ampliació a altres segments del sector: “Volem començar a especialitzar-nos en devolucions perquè també creiem que és un mercat poc explorat”.

Prioritat a l’experiència d’usuari  

El client sempre és el primer i des de Vonzu tenen clar que l’experiència d’usuari ha de ser una part essencial del seu projecte: “Durant molt de temps vam obviar el consumidor, però ja veiem que és el públic al qual ens hem de dirigir”, descriu el cofundador de la companyia. Seguint aquesta mateixa línia, l’empresa se centra a treballar amb empreses més petites, però ha anat creixent, perquè qualsevol empresa vol cuidar al seu client.

Amb 34 treballadors, Vonzu ha penetrat en el mercat amb l’objectiu d’integrar tots els processos de repartiment i missatgeria perquè els usuaris tinguin un control complet dels seus paquets i les empreses puguin personalitzar la manera en la qual volen fer els seus enviaments. Un programari dedicat a l’e-commerce i amb grans oportunitats de creixement que neix per facilitar la vida a operadors, retailers i clients.

Més informació
Otramirada, qui va dir que el turisme era pels estrangers?
Rokubun, de l’espai a la carretera
Avui et destaquem
El més llegit